ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیم و کابل گفت: وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود چهار تریلیون ریال به تولیدکنندگان سیم و کابل کشور بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " عبدالحسین بازرگان " ر گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مشتریان عمده تولیدکنندگان سیم و کابل کشور، شرکت‌های برق منطقه‌ای و مخابرات استان‌ها هستند، افزود: تاخیر این شرکت‌ها در پرداخت تعهدات مالی خود، موجب شده است تا صنعت سیم و کابل کشور به سمت ورشکستگی برود.

وی در ادامه افزود: قراردادهای این شرکت‌ها با تولیدکنندگان سیم و کابل یک طرفه است و لطمه بزرگی به صنعت سیم و کابل وارد می‌کند.

بازرگان سپس خواستار متعادل شدن این قراردادها شد و افزود: مذاکرات زیادی تاکنون با مسئولان وزارتخانه‌های نیرو وارتباطات داشتیم،اما بی‌نتیجه بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قراردادهای فعلی عادلانه نیستند، افزود: در این قراردادها اگر تولیدکننده در تحویل محصول تاخیر داشته باشد ، باید جریمه پرداخت کند ،اما خریدار تعهدی در قبال بدهی‌هایش ندارد .این در حالی است که قراردادها باید متضمن منافع هر دو طرف باشند .

رئیس هیات مدیره‌شرکت کابلهای مخابراتی شهید قندی نیز در این نشست گفت:

ظرفیت تولید در کشور بالاتر از میزان مصرف است که این موضوع موجب شده تا برخی از مصرف‌کنندگان عمده و دولتی مانند شرکت‌های مخابراتی و برقی قرار- دادهای یک طرفه منعقد کنند.

"علی طوسی " سپس افزود: برخی کارخانه‌های سیم و کابل ، هفت تا هشت ماه از فروش سالانه تولیدات خود را طلبکار هستند.

وی تاکید کرد ، وزارت ارتباطات تا حدودی بدهی‌های خود را سامان داده، اما وزارت نیرو و شرکت‌های برق منطقه‌ای هنوز مطالبات هنگفتی به تولید کنندگان سیم و کابل کشور دارند.

طوسی با بیان اینکه کیفت سیم و کابل تولیدی برخی شرکت‌ها در ایران در سطح استانداردهای جهانی است ،افزود: اکنون که ظرفیت تولید بیشتر از مصرف است ،باید به صادرات رو بیاوریم .اما امکان صادرات توسط هرشرکت به تنهایی کافی نیست و باید وزارتخانه‌های مربوطه تولیدکنندگان را حمایت کنند.

" محمد افشارنژاد" یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیم و کابل نیز در این نشست گفت : در سه سال اخیر ، قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنعت سیم و کابل بخصوص مس سه برابر شده، درحالی که وضعیت نقدینگی تولید کنندگان به دلیل رقابت شدید در بازار بهبود نیافته است .

وی در مورد توزیع وسیع سیم و کابل غیر استاندارد در بازار کشور گفت:

با وجود تذکرات مکرر انجمن تولیدکنندگان سیم و کابل هیچگونه برخوردی با این پدیده نشده است و هنوز سیم و کابل غیراستاندارد در بازار عرضه می‌شود.

افشارنژاد با بیان اینکه مراکز توزیع عمده سیم و کابل ایران بازار ناصرخسرو و لاله زار است، افزود: انجمن آمادگی دارد برای جلوگیری از عرضه سیم و کابل غیراستاندارد با موسسه استاندارد همکاری داشته باشد .

وی تاکید کرد، برای جلوگیری از مصرف سیم و کابل غیراستاندارد پیشنهاد انجمن این است که ارگانی نظارت جدی درموردنوع سیم وکابل مصرفی در ساختمان -های بزرگ را به عهده داشته باشد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان سیم و کابل نیز گفت : پیشنهاد این انجمن برای ساماندهی مطالباتش از شرکت‌های دولتی این است که پرداخت‌ها به صورت اعتبار اسنادی داخلی (ال سی داخلی) صورت گیرد که در این مورد نیز هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

"محمد حسین حق بیان" افزود: هم اکنون تولیدکنندگان ایرانی مس را از بورس فلزات چند درصد گران‌تر از قیمت جهانی خریداری می‌کنند. زیرا شرکت مس سرچشمه اعلام کرده که بدلیل فشارهای اقتصادی علیه ایران ، برخی مواد را از بازار جهانی گران‌تر تهیه می‌کند.

وی مشکل دیگر صنعت سیم و کابل را سهمیه بندی مواد اولیه مورد نیاز این صنعت توسط شرکت پتروشیمی عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان براساس سهمیه، مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت پتروشیمی دریافت می‌کنند که به اندازه یک شیفت کاری است و بقیه نیاز خود را با قیمت بالاتر از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

حق بیان در مورد مواد اولیه موجود در بازار آزاد گفت: برخی افراد فقط پروانه بهره‌برداری دارند ، اما اقدام به تولید نمی‌کنند و با این پروانه سهمیه دریافت می‌کنند و در بازار آزاد می‌فروشند.

  • ۸۶/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">