ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهبود شبکه موبایل در اولویت

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۵، ۰۴:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: شبکه‌ی تلفن همراه را بر مبنای پیک ترافیک نمی‌توان طراحی کرد، زیرا با این کار در سایر ایام سال بخش زیادی از سرمایه بی استفاده خواهد ماند.
به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بروز اشکال و اختلال در شبکه‌ی تلفن همراه در شرایطی خاص مانند ایام نوروز به خاطر ازدحام مشترکان یا افزایش و ازدیاد ترافیک شبکه امری ‌قابل پیش‌بینی بود، در همین راستا در اواخر سال گذشته اخباری مبنی بر برنامه‌های ارتباطات سیار برای پیشگیری از وقوع اختلال در نوروز امسال منعکس شد که از آن جمله، به مصاحبه‌ی دکتر غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - با ایسنا می‌توان اشاره کرد که گفته بود، «معمولا در ایام تعطیلات طولانی ترافیک شبکه در مناطقی مانند استان مازندران تغییر می‌کند. با توجه به همین مساله شرکت ارتباطات سیار برنامه‌هایی برای استان مازندران در نظر دارد؛ تا سایت‌های در دست اجرا در این استان را به‌وسیله‌ی پیمانکاران عمومی ‌و خصوصی به نتیجه برساند و پاسخگوی تراکم ارتباطی در آن مناطق شود». اما اختلال گسترده‌ی شبکه‌ی تلفن همراه، بویژه در استان‌ها‌ی شمال کشور، به‌رغم این پیش‌بینی، به‌وقوع پیوست؛ به‌طوری‌که تماس در مازندران به‌گونه‌ای بود که امکان هیچ‌گونه تماس، بویژه در روز اول سال جدید وجود نداشت.
اما غفاریان در این‌باره که چرا به‌رغم پیش‌بینی، شبکه‌ی تلفن همراه با این گستردگی به اختلال دچار شد،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌، اظهار داشت‌: ترافیک شبکه و تعداد مسافران در استان مازندران بیش از تصور و پیش‌بینی ما بود؛ بنابراین با وجود تمهیدات اندیشیده شده، شبکه‌ی تلفن همراه در روز اول تحت فشار قرار گرفت و نتوانست این ترافیک را تحمل کند؛ اما این وضعیت پس از چند روز به حال اول برگشت.
وی در توضیح این مطلب و این‌که چرا پیش‌بینی و ظرفیت لازم برای چنین شرایطی در شبکه‌ی تلفن همراه پیش‌بینی نمی‌شود، گفت‌: نکته‌ی قابل توجه این است که نمی‌توان شبکه‌ی تلفن همراه را بر مبنای پیک ترافیک طراحی کرد؛ زیرا با این کار در سایر ایام سال بخش زیادی از سرمایه بی‌استفاده خواهد ماند.
وی ادامه داد‌: با توجه به این مساله، برای چنین مواقعی، باید به‌طور مقطعی نسبت به تقویت اقدام کرد و همان‌طور که گفته شد، سرمایه‌گذاری ثابت به‌منظور طراحی شبکه تلفن همراه با توجه به پیک ترافیک از نظر اقتصادی کار مناسبی نیست.
رسیدگی به بهبود و رفع اختلالات شبکه‌ی تلفن همراه کشور با توجه به این که در سال جدید نیز واگذاری سری جدید سیم‌کارت‌های ثبت‌نام شده انجام خواهد شد، امری بسیار مهم برای مدیران ارتباطات سیار است که از ابتدای ایجاد شبکه‌ی تلفن همراه در کشور تاکنون به‌همین خاطر بارها و بارها مورد سوال قرار گرفته‌اند.
به‌نظر می‌رسد تغییرات اخیر در میان مدیران شرکت ارتباطات سیار هم در راستای توجه به همین امر صورت گرفته باشد و امید می‌رود مدیران جدید قدم‌های موثرتر و سریع‌تری در راستای بهبود وضعیت شبکه‌ی تلفن همراه کشور بردارند.

  • ۸۵/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">