ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بی توجهی سازمان ها به کارشناسان IT

| سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس فناوری اطلاعات (‪ (IT‬در کهگیلویه و بویراحمد گفت:هنوز در بسیاری از سازمان‌ها و اداره‌های دولتی این استان حمایت مناسبی از متخصصان ‪ IT‬و نیروی انسانی فعال در این حوزه نمی‌شود.

اسلام رسایی در گفت و گو با ایرنا افزود:با وجود تاکید دولت بر گسترش فناوری اطلاعات هنوز حمایت مطلوبی از این حوزه بخصوص از نیروهای انسانی و متخصص آن نمی‌شود و این امر باعث رشد نیافتن مناسب ‪ IT‬در ساختار دولتی شده است.

وی اظهار داشت:در بسیاری از سازمان‌ها فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شده است اما از لحاظ مغز افزاری و نیروی انسانی کار چندانی صورت نگرفته است.

این کارشناس ادامه داد:درزمینه مغزافزاری و تربیت نیروی انسانی در حوزه ‪ IT‬یانیروی خوبی بخصوص از دانشگاه‌ها نداشته‌ایم یا یا نیروهای موجود را به خوبی جذب نکردیم و با پدیده فرار مغزها مواجه هستیم.

به‌گفته وی هم‌اکنون فرصت‌های شغلی بسیاری درکشورهایی مانندآمریکا، کانادا و استرالیا در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات ‪ ICT‬وجود دارد که بسیاری از کارشناسان ایرانی به این کشورها رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کشور در مرحله کنونی از توسعه نیاز مبرمی به وجود چنین کارشناسانی دارد، گفت:در جامعه دانایی محور باید از نیروی انسانی که دانش تولیدمی‌کنندیا از دانش به نحو مطلوبی استفاده می‌کنند به‌خوبی نگهداری کرد.

رسایی نسب بیان داشت:هنوزبرخی از مدیران ما به ویژه دراین استان دیدگاه مناسبی نسبت به جامعه دانایی محور و نقش و جایگاه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارند.

وی با تاکید بر اینکه متخصصان فناوری اطلاعات در کشور از لحاظ مالی و معنوی چندان حمایت نمی‌شوند، گفت: حقوق بسیاری از این افراد در پاره‌ای مواقع همتراز با یک کارگر زیر دیپلم است.

این کارشناس گفت:مدیران سطوح مختلف باید به این موضوع توجه داشته باشند که‌یکی ازابزارمهم در حرکت به سمت جامعه صنعتی و دانایی محور،نیروی انسانی متخصص درحوزه ‪IT‬است که‌باید جایگاه شایسته‌ای برای آنهادرنظرگرفته شود.

  • ۸۶/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">