ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاخیر در برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای با چهار ماه تاخیر برگزار خواهد شد.

انتخابات دوره جدید مدیریت انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای امسال با تاخیر برگزار خواهد شد.

نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی در حیطه فناوری اطلاعات کشور، در پی تصویب قانون «حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای» شکل گرفت.

به گزارش ایتنا این نظام دربرگیرنده نظام صنفی منتخب تمامی استان‌های کشور است و مطابق یکی از بندهای قانون مزبور: «...نظام صنفی هر استان دارای هیئت مدیره‌ای خواهد بود که برای یک دوره سه ساله انتخاب خواهد شد...»

پس از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها، شورای مرکزی نظام شکل می‌گیرد که از جمله وظایف آن، پیشنهاد سه نفر به رییس جمهور خواهد بود. پس از تایید یکی از این سه تن توسط رییس جمهور، سرانجام رییس سازمان صنفی رایانه‌ای کشور مشخص خواهد گردید.

این سازمان در اواخر فعالیت دولت پیشین شکل گرفت و در نهایت در تابستان سال 1384 و با انجام آخرین مرحله یعنی تعیین رییس آن، رسما شروع به فعالیت نمود و امیرحسین سعیدی نائینی عنوان نخستین رییس این سازمان را کسب کرد.

اکنون و با گذشت سه سال از دوره اول این نظام، زمان برگزاری انتخابات دوره دوم فرا رسیده و به نظر می‌رسید که در چند ماه منتهی به تابستان امسال، این انتخابات برگزار گردد.

اما شنیده می‌شود که این امر به چند ماه آینده(احتمالا آبان ماه) موکول گردیده است.

هنوز خبر و یا توضیحی رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

همچنین گفته می‌شود این تاخیر به جهت آماده‌سازی زمینه‌های لازم صورت می‌گیرد، و در این زمینه، موافقت شورای عالی انفورماتیک نیز جلب شده است.

  • ۸۷/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">