ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبلیغ وسیع "همراه اول" و حاشیه‌های آن

| دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۸۶، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

در ماه‌های اخیر پس از تغییر نام شرکت ارتباطات سیار به‌نام شرکت"همراه اول " شاهد تبلیغات این شرکت به‌رغم دولتی بودن آن به شکل وسیع در رسانه‌ها هستیم.

این شرکت که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، با شعار " هیچکس تنها نیست " به تازگی همچون دیگر فعالان خصوصی تلفن همراه با تبلیغات وسیع، گام به گام همچون دیگر رقبا به تبلیغ سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری می‌پردازد.

این درحالی است که‌مسوولان وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات که "همراه اول" یکی از زیر مجموعه‌های آن است ، هر روز با استناد به اجرای سیاست‌های اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی از خصوصی‌سازی بخش‌های مختلف این وزارتخانه خبر می‌دهند.

حال این سوال در اذهان بسیاری از کارشناسان وجود دارد که این تبلیغات وسیع با چه هدفی صورت می‌گیرد.

اگر شرکت ارتباطات سیار به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه و یک شرکت دولتی دارای ‪ ۲۰‬میلیون مخاطب است، پس این تبلیغات وسیع با چه هدفی است ؟ از سوی دیگر اگر قرار است براساس سیاست‌های اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی از بخش خصوصی حمایت شود ، تبلیغات وسیع یک شرکت دولتی چه بلایی بر سر رقبای خصوصی این شرکت در بازار تنگاتنگ رقابتی تلفن همراه خواهد آورد.

رییس هیات مدیره‌شرکت ارتباطات سیار درپاسخ به این سوال که"آیا تبلیغات "همراه اول" مغایر با حمایت ازبخش خصوصی نیست، تاکید کرد که چون این شرکت در آستانه خصوصی‌سازی است ، بنابراین تبلیغات گسترده آن مغایرتی با حمایت از بخش خصوصی ندارد.

دکتر "سیدعلی علویان " در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، گفت : اگر شرکت می‌خواست، دولتی بماند، درصورت تبلیغ، اقدامش مغایر با حمایت از بخش خصوصی محسوب‌می‌شد، ولی هنگامی که شکی بر واگذاری شرکت به‌بخش خصوصی نیست، تبلیغات آن نیز مغایرتی با حمایت از بخش خصوصی ندارد.

وی تاکیدکرد : تبلیغات گسترده "همراه اول" با هدف جا افتادن نشان جدید تجاری این شرکت برای مردم انجام می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار با بیان این که این شرکت به زودی وارد بورس شده و به بخش خصوصی می‌پیوندد ، افزود: برای ورود به بخش خصوصی، تبلیغات درخصوص موضوعاتی همچون نشان تجاری ضروری است.

وی گفت: "نمی‌شود فعالیت‌های خود را در آستانه ورود به بورس برای خصوصی شدن ، توسعه نداد."

اما اپراتورهای فعال در زمینه تلفن همراه براین باورند که شرکت همراه اول به‌پشتوانه دولتی‌بودن با بودجه کلان به‌تبلیغات گسترده رادیوو تلویزیونی اقدام کرده است.

این تبلیغات که با مدت زمان زیاد و در نوبت‌های مختلف پخش می‌شود ، به طور متوسط میلیاردها ریال برای این شرکت دولتی هزینه داشته است.

علویان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که " آیا تبلیغات همراه اول نوعی رقابت با بخش خصوصی محسوب نمی‌شود؟" گفت : این برداشت شما است.

وی گفت: این تبلیغات گسترده فقط به منظور جا افتادن نشان تجاری جدید شرکت است .

این مسوول درعین حال خاطرنشان کرد: مشتری دربازار زیاداست و فکر می‌کنم بازار به اندازه کافی، گنجایش برای عرضه خدمات سایر اپراتورها را دارد و جای نگرانی وجود ندارد.

"شرکت ارتباطات سیار " تا چهار سال قبل با عنوان "امورارتباطات سیار" به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مخابرات ایران فعالیت داشت.

این شرکت از سال ‪ ۱۳۸۳‬به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه کشوربا نام "شرکت ارتباطات سیار" فعالیت می‌کند.

این شرکت از ‪ ۱۹‬تیرماه سال جاری پیرو یک نظرخواهی وسیع مطبوعاتی و با اختصاص جایزه‌ای ویژه ، نام "همراه اول" را با نشانه جدید برگزید و امروز با نامی جدید به همراه نشانه‌ای که به شکل دو حلقه در هم است ، به تبلیغ گسترده می‌پردازد.

  • ۸۶/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">