ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب چارچوب خدمات اینترنت پرسرعت

| شنبه, ۶ مرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

‌به‌منظور حمایت از حقوق کاربران، چارچوب مشخصات خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL)، مشخصات این نوع خدمات تدوین شده و به تصویب کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران رسیده است.

ناصرعلی سعادت - رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این چارچوب مشخصات کالا و خدمات عنوان می‌شود و اطلاعات کاملی پیرامون خدمتی که به کاربران و مشتریان داده می‌شود ارایه شده است.

او افزود: به عنوان مثال در مورد سرویس ADSL، اطلاعاتی پیرامون ضریب اشتراک این سرویس، داده می‌شود و شرکت‌ها موظف خواهند بود در هنگام فروش این سرویس، اطلاعات را به مشتریانشان بگویند تا خریداران با اطلاعات کامل محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

به گفته‌ی رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی، بحث اینترنت پرسرعت موضوع و مبحث مهمی ‌برای مصرف‌کنندگان بوده و به همین دلیل و در راستای حمایت از حقوق کاربران در ابتدا چارچوبی در این زمینه تدوین و به تصویب کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی رسیده است که تا چند روز آینده نیز در جلسه‌ی هیات مدیره سازمان مطرح خواهد شد که بعد از این مرحله این موضوع به شرکت‌ها ابلاغ و اجرایی و به عموم مردم نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سعادت با بیان این که در مراحل بعدی در نظر داریم چارچوب و قوانینی نیز در رابطه با دایل‌آپ، هاستینگ، دامین و پهنای باند تدوین و ارایه کنیم، ‌گفت: با تدوین و ابلاغ این چارچوب به شرکت‌ها، آن‌ها موظف به اعلام مشخصات کالاهای خود به مشتریانشان هستند و با این روش مصرف‌کنندگان از حقوق خود آگاهی خواهند یافت و به این وسیله دیگر هر شرکتی نمی‌تواند هر نوع خدمت و یا محصولی را ارایه دهد و موظف است بر اساس استانداردهای مناسب این خدمات را ارایه کند.

او تصریح کرد: با اجرای این ضوابط شرکتی نخواهد توانست با قیمت و کیفیت پایین و فقط با هدف به دست آوردن بازار سرویس و محصول خود را ارایه داده و بازار این حوزه را خراب کند.

  • ۸۶/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">