ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعرفه واردات گوشی 8 درصد باشد

| شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰۶:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر انجمن فروشندگان تلفن همراه با بیان این که تصمیم شتابزده دولت در سال گذشته در حوزه گوشی تلفن همراه به ضرر مصرف کننده تمام شد، گفت: تعرفه واردات گوشی نباید بیشتر از 8 درصد باشد.

دکتر مهران علی‌‏نژاد، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص پیشنهاد وزارت بازرگانی به دولت برای کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تا سقف 15 درصد، اظهارداشت: قطعا وزارت بازرگانی به این نتیجه رسیده است که از تصمیم شتابزده دولت در یک سال اخیر بسیاری از مافیای گوشی قاچاق سود کلانی بردند.

وی، با اشاره به تجدید نظر در تعرفه واردات گوشی که سال گذشته از 4 درصد به 60 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: تصمیم دولت در تولید گوشی تلفن همراه در مدت زمان کوتاه و افزایش تعرفه واردات این کالا باعث متضرر شدن بسیاری از فعالان این صنف و حتی مصرف کنندگان نهایی شد.

دبیر انجمن فروشندگان تلفن همراه، اعمال تجدیدنظر در تعرفه وارد گوشی تلفن همراه را به دلیل کاهش درآمد گمرکی دولت در این حوزه در یک سال گذشته دانست و یادآورشد: با تعرفه 60 درصدی واردات گوشی و بازار متشنج این کالا، بسیاری از گوشی‌‏هایی که در یک سال اخیر به کشور وارد شد از مبادی غیر قانونی بود.

علی نژاد، سیاست‌‏های شتابزده دولت را به نفع واردکنندگان غیرقانونی عنوان کرد و افزود: باید در تعیین تعرفه واردات گوشی کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

وی، افزود: تعرفه 15 درصد برای واردات گوشی تلفن همراه زیاد است و به نظر می‌‏رسد تعرفه 7 تا 8 درصد منطقی‌‏تر باشد.

  • ۸۶/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">