ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلفن همراه از ثابت پیشی گرفت

| دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۸۵، ۱۲:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: برای آن دسته از مشترکانی که تمایلی برای استفاده از سرویس پیام کوتاه نداشته باشند، تا ‌٣١ فروردین ماه سال ‌٨٥، فرصت گذاشته شده تا با شماره‌ی ‌٨٨٦٤١٠٠٠ تماس بگیرند و شماره‌ی پرونده خود را از روی شناسنامه‌ی تلفن همراه خود اعلام کنند، بدین ترتیب سرویس پیام کوتاه آن‌ها غیر فعال و هزینه‌ی دو هزار تومان در فیش آن‌ها اعمال نخواهد شد.
مهندس«رسول سرائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که سرویس پیام کوتاه(sms) به یکی از پرطرفدارترین خدمات در شبکه‌ی تلفن همراه تبدیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بالغ بر ‌٥/١٠ میلیون sms توسط ‌٥/٣ میلیون مشترکی که سرویس sms آن‌ها فعال است در شبکه‌ی تلفن همراه مبادله می‌شود. با توجه به این مساله، توسعه‌ی قابل توجهی با هدف فراهم آوردن امکان ارایه‌ی این سرویس برای تمام مشترکان تلفن همراه هدف‌گذاری شد.
وی ادامه داد: با تحقق این هدف، در مرحله‌ی اول کار فعال سازی سرویس پیام کوتاه برای مشترکانی که تا پیش از این امکان ارسال sms نداشتند، برای حدود پنج میلیون مشترک آغاز شده است که بدون مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و یا تکمیل فرم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سرویس تمام مشترکان تلفن همراه تا پایان سال ‌٨٤ فعال شد و بدین ترتیب تمام ‌٥/٨ میلیون مشترک موجود شبکه‌ی تلفن همراه امکان استفاده از سرویس sms را دارند.
وی یادآور شد: هزینه‌ی فعال سازی سرویس پیام کوتاه بر اساس مصوبات قانونی، دو هزار تومان است که تنها برای یک بار در قبوض مشترکان اعمال می‌شود، اما پس از آن به ازای هر پیام کوتاه حدود ‌١٤ تومان از مشترک اخذ خواهد شد.
وی تصریح کرد: ممکن است بخشی از مشترکان تمایلی برای استفاده از سرویس پیام کوتاه نداشته باشند، برای این دسته از مشترکان تا ‌٣١ فروردین ماه سال ‌٨٥، فرصت گذاشته شده تا با شماره‌ی ‌٨٨٦٤١٠٠٠ تماس بگیرند و شماره‌ی پرونده خود را از روی شناسنامه‌ی تلفن همراه خود اعلام کنند، بدین ترتیب سرویس پیام کوتاه آن‌ها غیر فعال و هزینه‌ی دو هزار تومان در فیش آن‌ها اعمال نخواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تماس نگرفتن تا تاریخ مذکور به معنای آن است که مشترکان، متمایل به استفاده از این سرویس هستند و مبلغ مذکور در قبوض ارسالی آتی آن‌ها منظور خواهد شد.
وی ادامه داد: به مشترکانی که قصد سفر به شهرهای مرزی دارند هشدار می‌دهیم‌، با توجه به انعقاد قرارداد رومینگ با کشورهای همسایه، ممکن است گوشی تلفن همراه سیگنال‌های کشور مقابل را دریافت کند و بدین ترتیب مشترک آن شبکه محسوب شوند، در این صورت با برقراری تماس برای مکالمات آن‌ها هزینه‌ی بین‌الملل محسوب خواهد شد.
وی افزود: مشترکان با قرار گرفتن در این شرایط، گوشی خود را بر روی شبکه‌ی ارتباطات سیار کشورمان به شکل دستی تنظیم کنند.
سراییان در ادامه برنامه‌های آتی شرکت ارتباطات سیار را تشریح کرد و با بیان این که کار توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه برای‌ آماده سازی شبکه جهت واگذاری ثبت نام نزدیک به هشت میلیون انجام شده در سال ‌٨٤، در دست اقدام است، اظهار کرد: توسعه به سرعت صورت می‌گیرد و اقدامات لازم در جهت برآورد نیازهای جدید در حال انجام است.
وی افزود: در سال ‌٨٥، طبق قولی که به مردم داده شده، قرعه کشی جهت تعیین اولولیت‌ها در روز ‌٢٧ فروردین انجام و برنامه‌ و زمان‌بندی واگذاری‌ها، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
وی یاد‌ آور شد: فعالیت بر روی شبکه‌ی تلفن همراه در سه محور اساسی در حال انجام است، محور اول توسعه است که با توجه به ظرفیت مورد نیاز جهت ارایه‌ی خدمات به مشترکان باید در شبکه انجام شود، محور دوم به عملیات بهینه سازی شبکه مربوط است به طوری که اصلاحات و تنظیمات در شبکه‌ صورت می‌پذیرد و محور سوم به نگهداری مطلوب و صحیح از شبکه‌ی موجود بر می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: بنا داریم با انجام توسعه، بهینه‌سازی و نگه داری شبکه، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جدید، اختلال در شبکه را به حداقل ممکن برسانیم که این امر عملا با تلاش در مجموعه‌ی کشور، محقق خواهد شد.
سرائیان تصریح کرد: شبکه‌ی تلفن همراه، شبکه‌ای ملی است و قطعا توسعه‌ی آن هم، پروژه‌ی ملی محسوب می‌شود، بنابراین چنانچه در این راستا، نگاه ملی وجود نداشته باشد، قطعا بر موفقیت آن تاثیر گذار خواهد بود، با توجه به این امر برای تحقق توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه، نیازمند همکاری تمام سازمان‌های دولتی دستگاه‌ها و به ویژه مردم هستیم.
وی در توضیح این مساله گفت: شرکت ارتباطات سیار برای نصب ایستگاه‌های جدید BTS متقاضی استفاده از فضای منازل و یا ساختمان‌های اداری موسسات و دستگاه‌ها است و انتظار داریم با توجه به ثبت نام انجام شده ما را در انجام توسعه‌ی شبکه یاری دهند.
وی خاطر نشان کرد: قطعا در صورت یاری و همکاری و با وجود نگاه ملی هم، زمان بندی واگذاری و هم کاهش اختلالات شبکه سریعتر به نتیجه خواهد رسید.
وی ادامه داد: برای هر مکانی که از اشخاصی حقیقی و حقوقی دریافت می‌شود، اجاره‌ی ماهانه پرداخت خواهیم کرد که هزینه‌ی این اجاره بر اساس نرخ کارشناس رسمی دادگستری، نرخ منطقه‌ای مشخص و طبق قرارداد فی مابین پرداخت خواهد شد.
وی با بیان این که این حرکت برای ما مفید و برای طرف مقابل هم منبع درآمدی خواهد بود، تصریح کرد: برای موفقیت در پروژه‌ی توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه به حمایت پشتیبانی و نگاه ملی نیاز داریم.
وی در مورد توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه و افزایش ظرفیت در کلان شهر تهران گفت: در حال حاضر ‌٥/٣ میلیون مشترک در تهران در حال سرویس گیری هستند و در ثبت نام اخیر هم حدود ‌٧/١ میلیون نام نویسی کردند.
وی افزود: برای پاسخگویی به نیاز ایجاد شده، بخشی از توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه، از ایجاد ایستگاه‌ها با دکل‌های بلند در سطح شهر، به ایستگاه‌های کوچک یا میکرو BTS تغییر یافته، به طوری که در مناطق پرترافیک پرجمعیت شهر تهران در حال استفاده از میکرو BTS هستیم تا ظرفیت ‌های جدید ایجاد شود.
وی ادامه داد: به موازات این توسعه، ممکن است در بزرگراه‌ها و یا در سطح شهر به خاطر ساخت وسازها در طول سال ،وضعیت پوشش به هم بریزد، با توجه به این امر باید بتوان نسبت به رفع نقاط کور و پیوسته نگه داشتن پوشش همراه با کیفیت شبکه اقدام کرد.
سرائیان در ادامه در مورد طرح ارایه‌ی سیم کارت اعتباری از سوی اپراتور اول گفت: ما به عنوان یک اپراتور باید توانمندی ارایه‌ی هر نوع سرویس را دارا باشیم بنابراین بسترهای کار باید از نظر فنی فراهم باشد.
وی در مورد زمان ارایه‌ی ا ین سیم کارت‌ها و این که آیا بهتر نیست اپراتور اول به جای آن که متقاضیان جدیدی برای خود ایجاد کند، نسبت به تعهدات خود در قبال ثبت نام اخیر اقدام کند، گفت: در مورد بحث سیاست‌گذاری و چارچوب‌های ارایه‌ی خدمات قطعا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مجمع شرکت ارتباطات سیار تصمیم گیری خواهند کرد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، در مورد لزوم ارایه‌ی SLA به مشترکان تلفن همراه با تاکید بر ضرورت تحقق هرچه سریعتر این مساله، اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات به تازگی بررسی‌هایی در این رابطه آغاز کرده و امیدواریم طرح مذکور با برنامه ریزی دقیق محقق شده و بتوانیم در قالب SLA، به مشترکان سرویس دهیم.
وی در مورد علت تاخیر در عملکرد پیمانکاران عمومی‌ شرکت ارتباطات سیار و آخرین وضعیت فعالیت آن‌ها اظهار داشت: بحث‌هایی در مورد GC‌ها مطرح شده اما باید این نکته را مدنظر قرار داد که این اقدام بزرگ در کشور برای اولین بار انجام شد، بنابراین پیمانکاران نیازمند حمایت هستند اما در حال حاضر پیمانکاران در حال فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: در سال ‌٨٤ موفق شدیم تعداد ‌٨٢ شهر جدید را تحت پوشش تلفن همراه قرار دهیم که به این ترتیب تمام شهرهای کشور تحت پوشش قرار گرفته است. همچنین پوشش جاده‌ای کشور به ‌٢٧ هزار کیلومتر رسیده که عمده‌ی جاده‌های مهم کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کشورهایی که با آن‌ها قرارداد رومینگ داریم به ‌٤٨ کشور و ‌٨٠ اپراتور رسیده که از این تعداد ‌٢١ کشور و ‌٣٥ اپراتور در قاره ‌ی آسیا، ‌٢٢ کشور و ‌٤٠ اپراتور در قاره‌ی اروپا، چهار کشور و چهار اپراتور در قاره‌ی آفریقا و یک کشور و یک اپراتور در آمریکای جنوبی و برزیل واقع شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: اسامی‌ کلیه‌ی کشورها و اپراتورها همراه با تعرفه‌های مربوطه و اطلاعات مورد نیاز روی سایت شرکت ارتباطات سیار با آدرس اینترنتی www.mci.ir، همچنین بر روی سایت مخابرات ایران با آدرس www.irantelecom.ir در اختیار متقاضیان است.

  • ۸۵/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">