ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنوع تجهیزات مخابراتی عامل اختلال است

| سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۸۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

شبکه تلفن همراه را نباید از نظر تجهیزات متنوع کرد ، چرا که سبب ایجاد اشکالات فنی می‌‏شود.
دکتر وفا غفاریان ، رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص انحصار سه شرکت اروپایی زیمنس ، اریکسون و نوکیا در تجهیزات مخابراتی کشور ، اظهار داشت: سه شرکت نام‌‏برده شده فعال در زمینه تلفن همراه جزء شرکت‌‏های رده اول معتبر دنیا در این زمینه هستند که از طریق مناقصه فعالیت خود را آغاز کرده‌‏اند.

وی ، گفت: کمتر از 10 شرکت در کل دنیا در خصوص تامین تجهیزات تلفن همراه فعالیت می‌‏کنند که بعضی از آنها آمریکایی هستند و تمایلی برای همکاری با ما ندارند.

دکتر غفاریان ، با بیان این که تعداد فروشندگان تجهیزات مخابراتی نباید متنوع باشد ، خاطرنشان کرد: تمامی اپراتورهای دنیا اغلب با یک تا 3 فروشنده تجهیزات کار می‌‏کنند ، چرا که تنوع در تجهیزات شبکه را دچار مشکل می‌‏کند.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، با اشاره به شرکت‌‏های داخلی فعال در زمینه تجهیزات مخابراتی ، یادآور شد: در حال حاضر در کشور ما شرکتی وجود ندارد که کل تجهیزات مورد نیاز شبکه تلفن همراه را تامین کند.

وی ، افزود: بعضی از شرکت‌‏های داخلی بخشی از تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی را تامین می‌‏کنند که از طریق مناقصه با شرکت مخابرات ایران همکاری می‌‏کنند.

دکتر غفاریان ، در پاسخ به اینکه در صورت عدم همکاری سه شرکت اروپایی برای تامین تجهیزات مخابراتی ، آیا شبکه مخابراتی کشور دچار مشکل خواهد شد ، گفت: در دراز مدت اگر شرایطی ایجاد شود که این سه شرکت نخواهند با ما همکاری کنند ، مشکل اساسی برای شبکه مخابراتی ما به وجود نمی‌‏آید.

وی ، تصریح کرد: عدم این همکاری روند رشد شرکت‌‏های داخلی را تسریع می‌‏کند.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، حمایت از شرکت‌‏های داخلی فعال در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی را بسیار موثر ارزیابی کرد و یادآور شد: شرکت‌‏های داخلی در درازمدت می‌‏توانند کل نیازمندی‌‏های شبکه مخابراتی کشور را تامین کنند.

  • ۸۵/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">