ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت‌نام در الکامپ سیزدهم ادامه دارد

| جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۸۶، ۰۳:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

لیلا باران چشمه - در حالی که 11 روز به افتتاح نمایشگاه الکامپ سیزدهم باقی است، با وجود پایان یافتن مهلت ثبت‌نام، روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها مدعی است هنوز متقاضی برای شرکت در این نمایشگاه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جهان‌صنعت الکامپ سیزدهم در میان اختلاف‌نظر نهادهای قدیم و در حال تاسیس حوزهICT کشور 11 روز دیگر کار خود را آغاز می‌کند و براساس آمار اظهار شده از سوی روابط عمومی نمایشگاه، تا لحظه نگارش این گزارش 415 شرکت برای مشارکت در آن اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

ذکایی، مدیر نمایشگاه الکامپ سیزدهم درخصوص آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان به خبرنگار جهان‌صنعت اعلام کرد که تا روز بیست‌وچهارم مهرماه، 415 شرکت داخلی و خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش، با وجود این هیچ‌گونه اطلاعاتی درخصوص تعداد یا مشخصات شرکت‌کنندگان روی وب‌سایت نمایشگاه به آدرس اینترنتیwww.iranelecomp.ir موجود نیست و مسوولان نمایشگاه الکامپ سیزدهم وعده دادند که قصد دارند تا دو روز دیگر این اطلاعات را روی وب‌سایت قرار دهند.

دو پادشاه در یک اقلیم‌

برگزاری همزمان تلکام هشتم و الکامپ سیزدهم در یک مکان باعث خرسندی برخی از متولیان و نارضایتی دیگر متولیان حوزهIT شده است.

در همین حال حضور فعال شرکت‌های مختلفIT وC در کنار هم به عقیده برخی دست‌اندرکاران رونق نمایشگاه را در پی خواهد داشت و به عقیده برخی دیگر، این همزمانی تنها تنگ‌تر شدن فضا را در پی خواهد داشت.

تنها رویدادIT قربانی درگیری مدعیان‌

اما اینکه داستان الکامپ و درگیری مدعیان متولی آن از کی و کجا شروع شد به دهمین دوره آن برمی‌گردد. زمانی که این نمایشگاه با نام‌های مختلف توسط بخش دولتی طی 10 سال برگزار شد و در دهمین دوره بخش خصوصی و نهادهای متولی صنعتIT کشور برگزاری آن را بر عهده گرفتند و الکامپ دهم در حالی که با استانداردهای جهانی تا حدی نزدیک بود به برجسته‌ترین رویدادIT کشور تبدیل شد.

کسانی که دهمین دوره الکامپ را به خوبی به یاد دارند بر این باورند که دیگر هرگز چنین رویدادی تکرار نشد و موفق‌ترین الکامپ متاسفانه به جای اینکه شروع راه گسترش و توسعه این صنعت باشد در ابتدای راه و بر سر اختلاف صنفی درباره قیمت غرفه‌ها و یکسری اختلاف سلیقه در ابتدای راه متوقف شد.

این اختلافات چنان وسعت گرفت که برخی متولیان بخش خصوصی نفع جمعی صنعتIT را فدای سلایق شخصی کرده و هر کدام در حالی که ساز خود را کوک می‌کرد شروع به ایجاد تشکل‌های موازی قارچ‌گونه در بدنهIT کشور کرد که نتیجه آن برگزاری الکامپ یازدهم در سکوت بود.

از این پس رویداد الکامپ برای تشکل‌های صنفیIT که در تمام سال به کار خود مشغول بودند از چند ماه مانده به تاریخ برگزاری تبدیل شد به تاریخ محکوم کردن یکدیگر و زیرسوال بردن وجهه قانونی یکدیگر.

در این میان، طرف دولتی نیز ظاهرا از اختلافات صنفی ناراضی نبود و بار دیگر از شکاف موجود برای مجری‌گری این رویداد استفاده کرد اگرچه پیش‌بینی این نمایشگاه به علت اختلاف از نظر اقتصادی تفاوت چندانی با دو دوره قبلی نداشته باشد.

نفع ملی فدای نفع گروهی‌

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین رویدادIT کشور که به عقیده کارشناسان پتانسیل تبدیل شدن به مهم‌ترین رویدادIT منطقه را داشته است و سال‌ها در انتظار رسیدن به جایگاهی فراتر از جیتکس بوده در میان عواملی مانند اختلافات صنفی و لجبازی‌های دولتی می‌رود تا به رویایی دوردست تبدیل شود.

چه بسا اگر تمام مدعیان تولی الکامپ نفع ملی را به نفع گروهی ترجیح می‌دادند سیزدهمین دوره آن به محلی برای فرصت‌سازی و نه فرصت‌سوزی تبدیل می‌شد. تا جایی که شرکت‌های ایرانی که زحمت و هزینه شرکت در جیتکس را بر خود تحمیل می‌کنند و خیلی دور از ذهن نیست که برای فعالیت بهتر در محیط آماده‌تر کوچ کنند، در کشور خودشان فعالیتی موفق را تجربه می‌کردند.

در نهایت‌

در نهایت آنکه کارشناسان معتقدند کلیه طرف‌های درگیر در نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی، نفع لازم را از برگزاری این نمایشگاه نخواهند برد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که اصولا در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند، الباقی فعالان بخش خصوصی هم احتمالا در نمایشگاهی کم‌رونق شرکت خواهند کرد و مدیریت دولتی الکامپ نیز ظاهرا سود اقتصادی لازم را به دست نخواهد آورد.
منبع : جهان صنعت

  • ۸۶/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">