ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت گوشی بی ثمر است

| سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۴۷ ب.ظ | ۲ نظر

رییس انجمن فروشندگان تلفن همراه با اشاره به فراهم آمدن امکان ثبت گوشی‌‏های وارداتی تلفن همراه به صورت رنجی در شبکه ارتباطات سیار؛ گفت: این شرایط نمی‌‏تواند راهگشای بازار نابسامان گوشی و نیز بلاتکلیفی واردکنندگان قانونی باشد.

افشار فروتن لاریجانی، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار برخی از گوشی‌‏های وارداتی را به صورت رنجی و با یک شرایط خاص رجیستر می‌‏کند، اظهارداشت: این اقدام شرکت ارتباطات سیار برای تعداد اندکی گوشی وارداتی انجام می‌‏شود که اقدام چشم‌‏گیری نبوده و شرایط بازار را تغییر نداده است.

وی، با تاکید بر این که ثبت رنجی گوشی‌‏های وارداتی به صورت محدود نمی‌‏تواند راهگشای معضلات موجود باشد، خاطرنشان کرد: شرکت‌‏های واردکننده گوشی تلفن همراه نمی‌‏توانند از شرکت‌‏های مادر بخواهند که به آن‌‏ها شماره‌‏های رنجی و پشت سر هم بدهند.

فروتن، گفت: بحث ثبت سریال گوشی و رجیستر کردن از طرف اتحادیه جهانی مخابرات در دنیا منسوخ شده است، چراکه گوشی‌‏ها باید برای همه کاربران در هر کجای دنیا قابل استفاده باشد.

رییس انجمن فروشندگان تلفن همراه، اقدام دولت را در جهت ثبت سریال گوشی در شبکه ارتباطات سیار مثبت ندانست و گفت: در حال حاضر و با توجه به این قضیه باز هم واردکننده غیر قانونی فعالیت خود را انجام می‌‏دهد و این میزان تعرفه وارداتی و معضلاتی چون ثبت سریال گوشی فقط جلوی فعالیت واردکننده‌‏های قانونی را گرفته است.

فروتن، ادامه داد: این گونه مانع تراشی‌‏های دولت جلوی فعالیت واردکننده‌‏های قانونی گوشی تلفن همراه را گرفته است، در صورتی که امکانات باید برای این فعالان قانونی در حدی باشد که به وفور گوشی وارد بازار کرده و جلوی فعالیت قاچاق‌‏چیان این حوزه را بگیرند.

  • ۸۶/۰۲/۲۵

نظرات  (۲)

اتفاقا این کارا برای حمایت از قچاقچیا بوده نه مصرف کننده یا وارد کننده قانونی.
با سلام: واقعا جای تاسف دارد که این امر نه تنها از قاچاق کالا جلوگیری ننمود بلکه در بازار انواع موبایل به صورت ریجستر ، غیر ریجستر ، کد شده با قیمت های مختلف یافت می شود . با توجه به پیشرفت روز افزون امکانات ارتباطاتی با ید دنبال راه کار بهتر بود نه فشار به مصرف کننده .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">