ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت گوشی های قاچاق در مخابرات

| چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: صنف اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی هر هفته به بیش از 10 مورد شکایت مردمی رسیدگی می‌کند.

محمد‌باقر زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی ایسنا افزود: با توجه به شرایط فعلی شرکت‌ها فقط توانایی عرضه 20 درصد نیاز گوشی مردم را دارند.

وی افزود: افزایش یک‌هزار و 500 درصدی تعرفه ورودی گوشی تلفن همراه و ایجاد نشدن تسهیلات ویژه برای ورود گوشی از سوی دولت، خواب بیش از حد گوش‌های در گمرکات و بروز مشکلات جدید مانند پرشدن EIR که باعث کند شدن ثبت سریال گوشی در شبکه می‌شود از دلایل کمبود گوش در بازار است.

زارعیان تاکید کرد: ورود گوشی‌های قاچاق به داخل کشور و عبور از باراندازها، جاده‌ها و انبارها و تغییر آسان سریال برخی از گوشی‌های قاچاق به وسیله کامپیوتر و ثبت سریال گوشی‌های قاچاق با سریال اصلی در شبکه مخابرات از سوی افراد مرتبط از دیگر مشکلات است.

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد اظهار کرد: احداث نشدن دفاتر خدمات پس از فروش به اندازه کافی از سوی شرکت‌ها به دلیل سودده نبودن واردات گوشی است و این مسله باعث سلب اعتماد مردم از گوشی‌های گارانتی‌دار شده است.

وی با اشاره به انتقال سرمایه شرکت‌های واردکننده به جنبه‌های دیگر تصریح کرد: این اتحادیه پیگیر ایجاد فضای سالم برای مردم و فروشندگان و همچنین ارائه گزارش‌های کارشناسی و مستند به مسوولان برای تعدیل تعرفه گمرکی گوشی تلفن همراه است.

زارعیان گفت: این اتحادیه با توجه به تمامی مشخصات ذکر شده با ایجاد کمیسیون‌های بازرسی و رسیدگی به مشکلات و استفاده از کارشناسان مجرب در موارد مختلف از ابتدای تشکیل و استقرار اتحادیه هر هفته به بیش از 10 مورد شکایات مردمی رسیدگی می‌کند.

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد تاکید کرد: با ارسال فرم دعوت به همکاری برای کلیه اعضا صنف در سطح شهر، آخرین آمار فروشگاه‌ها با ذکر مشخصات دقیق به دست آمده و در سیستم رایانه ثبت شده که تا به حال از حدود 800 فروشگاه آمار گیری صورت گرفته است.

  • ۸۶/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">