ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خوب و بد اینترنت شبانه اپراتورها

| جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

شب بیداری برای استفاده از اینترنت رایگان معضلی است که برخی اپراتورها با اختصاص بسته های رایگان مردم را به آن سوق داده اند و اکنون رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید: اینترنت غیر حجمی نیاز به شب بیداری را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، ارائه بسته‌های تشویقی صوت، داده و امتیازهای دیگر برای ساعت هایی از شب که به آن ساعت های کم ‌مصرف گفته می شود، از راهکارهایی است که اپراتورها دنبال می کنند.
اعمال این راهکار سبب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان سازمان مقررات گذار بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع ورود کرده و ساعت های کم‌ مصرف را تعیین‌ کند.
ساعت های کم ‌مصرفی که در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده، از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح برای صوت و ۲ تا ۸ صبح برای داده است. همچنین در صورتی که اپراتور در طرح تشویقی مایل باشد خدمات را هم در ساعت های کم ‌مصرف و هم در ساعت های عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعت های عادی و ساعت های کم‌ مصرف را به صورت تفکیک‌شده اعلام کند.
اما این اقدام اپراتورها با واکنش های مثبت و منفی کاربران مواجه شد به گونه ای که برخی از این طرح استقبال کرده و معتقدند خیلی راحت تر می توانند در این ساعت ها به اموری که نیاز به اینترنت دارد، رسیدگی کنند.
یکی از کاربران اپراتورهای تلفن همراه در این باره به ایرنا گفت: من با نصب برنامه ای نرم افزاری و تنظیم ساعت آن همگام با ساعت اختصاص بسته رایگان اقدام به دریافت فیلم های مورد علاقه خود می کردم تا در ساعت های دیگر آن ها را ببینم به نظرم این اقدام خوبی است.
در عین حال برخی دیگر از کاربران معتقدند اختصاص این چنین بسته هایی تنها تشویق افراد به شب بیداری های بی مورد است .
یک دارنده سیم کارت همراه اول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر شب ها به دلیل رایگان بودن بسته اینترنت در این ساعت ها بیدار می مانم تا از آن استفاده کنم و همین موضوع سبب شده روزها در محل کار با مشکل مواجه شوم بهتر است اپراتورها به جای بسته شبانه رایگان فکری به حال مقرون به صرفه شدن بسته های روزانه کنند.
یکی از دارندگان سیم کارت ایرانسل هم با انتقاد از اختصاص بسته رایگان شبانه خواستار خواستار اتخاذ راهکاری شد که کاربران بیشتر در روز از اینترنت استفاده کنند به جای آنکه از خواب شبانه خود کم کنند.

** اینترنت غیرحجمی نیاز به بسته رایگان شبانه را کاهش داده است
در همین پیوند حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرنگار ایرنا گفت: مایل نیستیم اپراتورها مردم را به شب بیداری سوق دهند و حتی در مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات، اینترنت غیر حجمی ارائه شد که یکی از اهداف غیراصلی آن کاهش استفاده از بسته های شبانه بود.
وی افزود: اینترنت غیرحجمی براساس سرعت ارائه می شود بنابراین دیگر نیازی نیست کابران دنبال بسته های شبانه که ارزان تر بود، باشند.
فلاح جوشقانی درباره اینکه اپراتورها با این اقدام حق انتخاب را از مردم گرفته اند گفت: موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد؛ بنابراین از معاون نظارت سازمان خواهم خواست در این باره بررسی انجام دهد و اگر اپراتورها حق انتخاب را گرفته باشند، به آنها تذکر خواهیم داد تا رویه را اصلاح کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">