ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست وزارت بازرگانی برای کاهش تعرفه گوشی

| جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

پیشنهاد کاهش 45 درصدی واردات گوشی تلفن همراه از 60 به 15درصد توسط وزارت بازرگانی به ریاست جمهوری ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این پیشنهاد طی هفته گذشته از سوی وزارت بازرگانی برای جلوگیری از مشکلات پیش‌آمده برای مصرف‌کنندگان و نیز جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه ارائه شده است.

در همین رابطه نعمت‌الهی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز پیشنهاد کاهش تعرفه واردات گوشی تا 20 درصد را به کمیسیون ماده یک ارائه کرده است.

وی ادامه داد:‌قرار بود وزارتخانه‌های بازرگانی، مخابرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا طی نامه‌ای خواستار کاهش تعرفه واردات گوشی به کشور شوند.

نعمت‌الهی با بیان اینکه در حال حاضر ریسک قاچاق گوشی به کشور10 درصد است، تأکید کرد: اگر تعرفه واردات 10 درصد تعیین شود قاچاق حذف شده و هرچه میزان تعرفه واردات افزایش یابد به همان میزان قاچاق نیز افزایش پیدا می‌کند.

گزارش فارس حاکی سات: هم‌اکنون 80 تا 85 درصد گوشی‌های تلفن همراه که حداقل 6 میلیون عدد را شامل می‌شوند به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

معاون سازمان حمایت به مشکلات پیش‌آمده به خاطر تعرفه بالای واردات گوشی اشاره و عنوان کرد: نبود ظرفیت رجیستر (ثبت سریال) در شبکه ارتباطات سیار، نارضایتی و ضرر و زیان مردم و عدم دریافت حقوق دولت از جمله مشکلات قاچاق گوشی به کشور است.

وی گفت: در طی 2 ماهه نخست سال 88 با تعرفه 4 درصد حدود 800 هزار گوشی به صورت رسمی وارد کشور شده و این در حالی است که در 10 ماهه سال گذشته پس از اعمال تعرفه 60 درصدی تنها 700 هزار گوشی به صورت رسمی به کشور وارد شده است.

نعمت‌الهی افزود: نیاز بازار به گوشی تلفن همراه در سال 84 حدود 5/3 میلیون و در سال 85 حدود 8 تا 10 میلیون گوشی بوده است که تنها یک میلیون از این تعداد به صورت رسمی وارد کشور شده است.

  • ۸۶/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">