ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی در شهرداری

| يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی شهرداری تهران در مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد.

وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان این که تعدادی از این دفاتر در مناطق 6 و 17 به صورت آزمایشی از اوایل خرداد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، تصریح کرد: این دفاتر با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت شهرداری تهران تحت یک برنامه واحد فعالیت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشارکت بخش خصوصی موجب افزایش هزینه‌های خدمات این دفاتر خواهد شد، گفت: فعالیت بخش خصوصی موجب شفاف‌سازی و ایجاد وحدت رویه در انجام کارها و تسهیل کار مردم می‌شود و هیچ هزینه اضافه‌ای بر مردم تحمیل نخواهد شد. شهرداری تهران نیز به عنوان یک واحد نظارتی در ارتباط با این دفاتر عمل خواهد کرد.

قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که در این دفاتر علاوه بر مسایل شهرسازی اعم از صدور پایان کار، مجوز ساخت خدمات سایر بخش‌های شهرداری نیز به شهروندان ارائه می‌شود، تصریح کرد: در هر منطقه دفاتر زیادی ایجاد خواهد شد اما تعدادشان بستگی به نوع کارها دارد. به طور مسلم در تمام زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به تأکید شهردار تهران برای‌ راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این دفاتر افزود: راه‌اندازی این دفاتر یکی از کارهای واجبی بود که در مقاطع مختلف چندین بار به دلایل مختلف با شکست مواجه شد.امیدواریم با اتمام دوره آزمایشی فعالیت این دفاتر در مناطق مذکور طی 3 ماه آینده و رفع اشکالات آن‌ها، از اوایل مهر‌ سال‌ جاری شاهد فعالیت این دفاتر در کلیه مناطق تهران باشیم.

وحدتی با تأکید بر این که راه‌اندازی این دفاتر مرحله به مرحله و در راستای ایجاد دولت الکترونیک، شهر الکترونیک و شهرداری الکترونیک است، در خصوص منابع مالی فعالیت این دفاتر گفت: این دفاتر در ماه‌های اولیه سود و درآمدی نخواهند داشت و شهردار تهران با توجه به ضرورت فعالیت آن‌ها حتی حاضرند برای راه‌اندازی آن‌ها سوبسید پرداخت شود اما بعد از گذشت چند ماه با توجه به افزایش مراجعات شهروندان هزینه‌ها از محل درآمدهای خود این دفاتر تأمین خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت این دفاتر موجب افزایش درآمد شهرداری تهران می‌شود، گفت: فعالیت این دفاتر درآمد جدیدی عاید شهرداری نخواهد کرد. از محل خدمات پایان کار، صدور پروانه و افزایش وصولی‌های عوارض نوسازی درآمد شهرداری نیز افزایش خواهد یافت و این به معنای آن نیست که از محل این خدمات، پول اضافه‌‌ای بر مردم تحمیل می‌شود.

قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران تأکید کرد: کلیه اقدامات و محاسبات در این دفاتر الکترونیکی خواهد بود و بخش خصوصی به عنوان مجری این طرح هیچ نقشی در تعیین پارامترها نخواهد داشت. این دفاتر فقط نقش کارگزار و‌ تسریع در کارها را خواهند داشت.

  • ۸۶/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">