ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از 4 سامانه تجارت الکترونیکی

| سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

چهار سامانه زیرساختی تجارت الکترونیک در کشور امروز با حضور قائم‌مقام معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز در نمایشگاه تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی، از چهار سامانه تجارت الکترونیک کشور رونمایی شد. در این نمایشگاه، از چهار سامانه صدور و تبادل الکترونیکی گواهی مبداء الکترونیک، صدور و تبادل بارنامه الکترونیک، طرح ضمانت‌نامه الکترونیک تگفا و سامانه هاب پیام رونمایی شد.

سامانه صدور و تبادل الکترونیک گواهی مبداء، امکان صدور برخط گواهی مبداء را با امضای الکترونیک به صادرکنندگان می‌دهد و صادرکنندگان با این سامانه دیگر نیازی به مراجعه به شرکت حمل و نقل و یا گمرک به منظور دریافت بارنامه یا پروانه ندارند.

از سوی دیگر با کمک این سامانه، اطلاعات متناقض با اطلاعات بارنامه و پروانه به صورت هوشمند کشف و اصلاح خواهند شد. این سامانه زمان صدور گواهی مبداء را شامل زمان دریافت پروانه از گمرک، بارنامه از شرکت حمل و گواهی مبداء تا تحویل به گیرنده از سه روز به یک ساعت، تقلیل خواهد داد.

همچنین با بهره‌برداری از سامانه صدور و تبادل الکترونیکی در حوزه صادرات، امکان صدور انواع بارنامه و راهنامه به صورت الکترونیک مهیا می‌شود.

با راه‌اندازی این سامانه شرکتهای حمل بین المللی که در فرایند صادرات و ترانزیت فعالیت دارند، اطلاعات بارنامه را به صورت بلادرنگ به گمرکات اجرایی، اتاق های بازرگانی و شرکای تجاری خارجی می‌رسانند.

بهره‌برداری از طرح ضمانت‌نامه الکترونیک تگفا نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های رونمایی شده، منجر به افزایش ظرفیت ترانزیت کشور شده و در راستای اجرای قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو ایران بسیار موثر است.

این سامانه یک ابزار مالی پیشرفته برای ضمانت نامه های تضامنی بانکی شرکت های حمل و نقل بین المللی محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه این سامانه با همکاری اتاق بازرگانی و انجمن شرکتهای حمل ونقل بین المللی برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است.

همچنین در این نمایشگاه سازمان توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت، سازمان منطقه آزاد کیش ،سازمان توسعه تجارت ایران، دفتر توسعه صنعت فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن وتجارت، مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات و سامانه الکترونیک املاک پروژه هایی نظیر هوش کسب وکار، کارت هوشمند بازرگانی، شبکه ملی شباب (شبکه بزرگ ارتباط بخش صنعت، معدن وتجارت کشور) و همچنین طرح تدارکات الکترونیکی وزارت نفت به نمایش گذاشته‌ا‌‌ند.

در نخستین نمایشگاه تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی که امروز با هدف معرفی بزرگترین طرح‌های ملی کشور در زمینه تسهیل تجاری در جزیره کیش آغاز به کار کرد، صمد سلیمانی، قائم‌مقام معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت صنعت،معدن وتجارت افتتاح شد.

شماری از بزرگترین طرحهای ملی تسهیل تجاری که بسیاری از آنها بزرگترین و مهمترین زیرساخت های تجارت الکترونیک کشور را تشکیل می دهند رونمایی و ویژگی‌های آن اعلام شد. گفتنی است، نمایشگاه تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیک از امروز تا پنجم خرداد ماه جاری همزمان با نخستین رخداد تجارت و کسب و کار الکترونیکی در جزیره کیش دایر است.

  • ۹۱/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">