ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سالم سازی فضای ام ام اس

| شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌شرکت مخابرات اعلام‌کرد ایران برای سالم‌سازی فضای "ام ام اس" از چند کشور الگوگیری کرده و آن را عملیاتی می‌کند.

" وفا غفاریان " روز شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت ایران برای سالم‌سازی این فضا از کشورهایی مانند چین و مالزی الگوگیری کرده و آنچه مناسب فرهنگ ایران است، انتخاب شده و در حال تبدیل به طرحی عملیاتی است.

وی درباره فیلترینگ "ام‌ام‌اس"ها (تصاویر ارسالی با تلفن همراه) ، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌صورت کلی به وزارت ارتباطات ابلاغ کرد کنترل‌های لازم را برای فرستادن "ام‌ام اس"ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه طبعا برای استفاده سالم کاربران از "ام ام اس" ، این فضا باید کنترل شود ، گفت: طرح مخابرات چند بعد دارد، نخست اینکه اپراتور ارائه‌کننده این سرویس، مرکزی ایجاد کند تا افرادی که مورد حمله "ام‌ام اس" -های نامطلوب و مستهجن قرار می‌گیرند، بتوانند با گرفتن یک کد مشخصات فرستنده را برای رسیدگی و پیگیری به آن ارجاع دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بعد دیگر این است که اگر مشترکی چندین بار مرتکب چنین خلافی شد ، در فهرست سیاه قرار گیرد و ممکن است ارتباط "ام ام اس" وی قطع شود و مرحله بعد معرفی فرد متخلف به مراجع قضایی خواهد بود.

هم‌اکنون تنها اپراتور دوم تلفن همراه کشور ( ایرانسل)، که از فناوری نسل ‪ ۲/۷۵‬تلفن همراه برخوردار است، برای مشترکان خود امکان دسترسی به اینترنت و در نتیجه ارسال "ام ام اس" را فراهم می‌کند.

غفاریان در پاسخ به سوالی درباره صحت گفته مدیر عامل ایرانسل درباره درخواست از وی برای فعال‌نکردن سرویس " ام ام‌اس" مشترکان ایرانسل تا زمانی که طرح فیلترینگ اجرا نشده است ، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم، ولی طبعا هر اپراتور باید فضای سالمی برای استفاده از "ام ام اس" ایجاد کند.

  • ۸۶/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">