ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان آن را فراهم کرد تا همه مردم بتوانند در سامانه اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیس میزان تشعشعات حاصل از دکل‌های تلفن همراه را رصد کنند.

یکی از نگرانی‌هایی که با ورود ابزار دیجیتالی به زندگی افراد افزایش یافته، بیماری‌های ناشی از تشعشعات رادیویی است. بسیاری تصور می‌کنند تشعشعات حاصل از دکل‌های تلفن همراه یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به انواع سرطان است، هرچند این موضوع تاکنون به شیوه علمی ثابت نشده، اما حالا برای شما این امکان فراهم شده که در سامانه اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیس میزان سازمان تنظیم مقررات این امواج را مشاهده کنید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  سامانه سامانه اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسعه داده شده است.

اپراتورهای تلفن همراه موظف شده اند قانون حفاظت از تشعشعات و سلامت کاربران خود را رعایت کنند و به همین منظور سامانه اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس به منظور پایش تشعشعات تجهیزات رادیویی مطابق حدود استاندارد ملی ایران به شماره ۸۵۶۷ و کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون ساز  (ICNIRP)، با نصب ۷۰ ایستگاه ثابت در شهر تهران و ۱۸ ایستگاه ثابت در شهر شیراز راه‌اندازی شده است. مطابق با استانداردهای اعلام‌شده، حدود پرتوگیری امواج الکترومغناطیسی ۲۸ ولت بر متر است که در نمودار مربوط به هر ایستگاه، به صورت خط‌چین قرمز مشخص شده است.

 مراجعه به این سامانه در سایت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و انتخاب ناحیه مورد نظر، تاریخ شروع و خاتمه‌ بازه مورد نظر برای بررسی شدت میدان انتخاب شده و داده‌ها بر اساس بازه‌ی انتخابی فیلتر می‌شود. پس از آن، مقادیر بیشینه، کمینه و متوسط اندازه‌گیری در بازه انتخابی برای ایستگاه مورد نظر نمایش داده می‌شود و همچنین امکان نمایش و نشان ندادن آن بر روی سطح استاندارد و گراف خروجی با این ابزار وجود دارد.

کاربران می‌توانند پس از مشاهده‌ میزان اندازه‌گیری‌شده، سطح استاندارد مصوب برای شدت میدان الکترومغناطیس بر اساس استاندارد ملی و ICNIRP  که بین ۳۰۰ کیلو هرتس تا ۱۸ گیگا هرتس را روی گراف مشاهده کنند و از کمتر بودن این میزان نسبت به حد استاندارد اطمینان حاصل کنند و چنانچه میزان نمایش‌داده‌شده از استانداردی که مشخص شده بیشتر باشد، می‌توان در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات، در این زمینه شکایت کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">