ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارت قسطی نخرید

| يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

کاهش قیمت سیم‌کارت‌ تلفن همراه در بازار تا زمانی ادامه خواهد یافت که تفاوت قیمت ناچیزی میان سیم‌کارت‌های موجود در بازار آزاد و سیم‌کارت‌های دولتی وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد با توجه به نامحدود بودن زمان ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی، کاهش قیمت تا زمان اولین واگذاری‌ها ادامه داشته باشد.

مهران علی‌نژاد - دبیر انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب با اشاره به کاهش قیمت سیم‌کارت تلفن همراه در بازار امروز تهران اظهار کرد: در هر دوره از ثبت‌نام سیم‌کارت‌ها، کاهش قیمت امری طبیعی است و در این دوره نیز با توجه به آغاز ثبت‌نام، شاهد کاهش قیمت بودیم که این امر بیشتر در کدهای قدیمی‌تر سیم‌کارت‌های اپراتور اول یعنی یک، دو و تقریبا در کد سه مشاهده می‌شود.

وی گفت: البته در حال حاضر قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای شده که بر اساس رقم دوم سیم‌کارت‌ها نیز قیمت‌ها متفاوت شده است، به عنوان مثال در کد یک بر اساس اینکه بعد از این رقم چه عددی باشد قیمت‌ها تغییر می‌یابد مثلا قیمت‌ سیم‌کارتی که با 091211 شروع می‌شود گران‌تر از سیم‌کارت با شماره 091217 خواهد بود یعنی رقم دوم نیز در کدهای با کد یک ملاک تعیین قیمت است.

به اعتقاد وی زمانی شاهد خواهیم بود که در کدهای جدیدتر سیم‌کارت‌های اپراتور اول، تفاوت قیمت 15 تا 20 هزار تومانی با قیمت آزاد آن وجود داشته باشد و از طرفی این کاهش به فاصله‌ی زمان ثبت‌نام تا واگذاری نیز بستگی دارد و به این علت که این مدت زمان تقریبا یک ماهه است، این کاهش ادامه خواهد یافت.

این کارشناس تاکید کرد: سیاست مخابرات به روز رسانیدن ثبت‌نام و واگذاری سیم‌کارت‌هاست تا تفاوت قیمت در این حوزه از بین برود؛ با توجه به روند فعلی که در بازار شاهدیم در حدود 90 درصد یا بیش‌تر سرمایه‌گذاران از این حوزه خارج شدند و این خود بسیار مهم است.

دبیر انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی ادامه داد: با توجه به این که در حال حاضر شاهد افزایش تخلفات در فروش سیم‌کارت‌های اقساطی هستیم به این علت که اندک سرمایه‌گذارانی که در این عرصه فعالیت می‌کردند به فروش اقساطی سیم‌کارت‌ها روی آورده‌اند، بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم از خرید سیم‌کارت‌های اقساطی پرهیز کنند زیرا شاهدیم که خط عده‌ای بعد از خرید این سیم کارت‌ها قطع شده و شکایت‌هایی نیز در این زمینه داشتیم.
علی‌نژاد تصریح کرد: کسانی که توان خرید سیم‌کارت‌ها را ندارند بهتر است حتی الامکان از سیم کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اظهارات فروشندگان سیم‌کارت تلفن همراه در بازار امروز تهران، قیمت سیم‌کارت‌ صفر با کد دو تا 25 هزار تومان و سیم‌کارت کارکرده با کد یک تا 10 هزار تومان نسبت به ده روز گذشته کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش شروع ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اپراتور اول عنوان شده است.

سیم‌کارت کارکرده با کد یک در بازار امروز تهران به مبلغ 490 تا 500 هزار تومان خریداری و تا 510 هزار تومان فروخته می‌شود و سیم‌کارت با کد دو نیز تا 470 هزار تومان خریداری شده و تا 485 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیم‌کارت تلفن همراه با کد سه تا 410 هزار تومان خریداری شده و تا 425 هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت کد چهار تا 340 هزار تومان خریداری و تا 360 هزار تومان فروخته می‌شود؛ سیم‌کارت صفر با کد پنج نیز تا 365 هزار تومان خریداری شده و تا 380 هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد شش تا 360 هزار تومان و قیمت فروش آن تا 375 هزار تومان است و سیم‌کارت صفر با کد هفت تا 330 هزار تومان خریداری شده و 345 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بنا بر اظهارات فروشندگان، سیم‌کارت با کد هشت تا 300 هزار تومان خریداری می‌شود و تا 315 هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تا 45 هزار تومان خریداری شده و تا 50 هزار تومان به فروش می‌رسند.

  • ۸۶/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">