ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت سپهرمهر به همکاران سیستم پیوست

| يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

گروه شرکت‌های همکاران سیستم به منظور توسعة ظرفیت پاسخگویی به بازار و افزایش قدرت تولید نرم‌افزاری خود به ایجاد فضای کار و درآمد برای نیروهای جوان و خلاق اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی همکاران سیستم این شرکت در سال گذشته 51 درصد ازسهام شرکت نرم‌افزاری سپهرمهر را خریداری کرده و از ابتدای سال جاری همکاری خود را با این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزارهای متن‌ـ‌باز (open source) آغاز کرده است.

شهریار رحیمی مدیرعامل همکاران سیستم در خصوص اهداف خود ازآغاز این همکاری گفت: یکی ازشرکت‌های همکاران سیستم با نام «شرکت اطلاعات مدیریت» اختصاصاً به بحث تولید نرم‌افزار می‌پردازد که در راستای افزایش ظرفیت‌‌ها و فعالیت‌های این شرکت تصمیم گرفته‌ایم بخشی از فعالیت‌های تولیدی این شرکت را به شرکت‌های جوان و پرپتانسیل واگذار کنیم.

وی افزود: شرکت‌های جوان نیروی انسانی مناسب و زیرساخت مناسبی دارند و همکاران از پتانسیل و آمادگی آن‌ها دراجرای پروژه‌های نرم‌افزاری استقبال می‌کند که در واقع این همکاری به نیاز ما و پتانسیل آن‌ها باز می‌گردد.

رحیمی در ادامه گفت: برخی از همکاری‌ها به شکل برون‌سپاری (out source) و برخی نیز به شکل واگذاری بخشی از پروژه‌ها صورت می‌گیرد و عده ای از شرکت‌ها نیز بر اساس نیاز، خریداری می‌شوند.

رحیمی درخصوص خرید سهام سپهرمهر گفت: درراستای استراتژی همکاران سیستم در زمینه نرم‌افزارهای متن‌ـ‌باز (open source) ترجیح داده شد تا سهام این شرکت که به صورت تخصصی دراین زمینه فعالیت کرده خریداری شود تا این شرکت با مدیریت همکاران سیستم بتواند در عرصه نرم افزار کشور فعال‌تر عمل کند.

وی در معرفی پتانسیل‌های سپهر مهر علاوه بر نیروی انسانی جوان وخلاق به محصول نرم‌افزاری سپهرمهر برای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت این محصول سیستم آموزشی جامعی بر پایه تکنولوژی متن‌ـ‌باز (open source) است و از نقاط قوت این شرکت جهت همکاری به شمار آمده است.

رحیمی تصریح کرد: سیستم آموزشی سپهرمهر در کنار سیستم‌‌های مالی و پشتیبانی همکاران، راهکار کاملی برای دانشگاه هاست و ترکیب این محصولات می‌تواند پاسخی کامل جهت رفع نیاز دانشگاه‌ها باشد.

به گفته رحیمی در این همکاری، استراتژی توسعه سپهر مهر از سوی مدیران همکاران سیستم تدوین خواهد شد و در کنار سازماندهی منسجم‌تر این شرکت، بازار گسترده‌تری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رحیمی افزود هم اکنون سه تن از مدیران همکاران سیستم عضو هیئت مدیره سپهر مهر هستند.

همکاران سیستم قصد دارد تولید برخی بخش‌ها از پروژه‌های دولتی خود را که نیازمند تولید نرم‌افزاری مختص آن سازمان یا وزارت‌خانه است به سپهرمهر بسپارد. در همین خصوص رحیمی گفت: امیدواریم نیاز بخش عظیمی از پروژه‌های دولتی که در حال حاضر راهکاری مشخص برای آن‌ها وجود ندارد، از طریق سبد محصولات همکاران سیستم تامین شود و در کنار محصولات ما، محصولات سپهرمهر نیز با حفظ استقلال نام آن‌ها عرضه می‌شود.

رحیمی با اشاره به این که شرکت همکاران سیستم در حال بررسی سایر شرکت‌های نرم‌افزاری است گفت: شرکت‌های جوان، با انرژی و توانی که دارند، ممکن است نیاز بیشتری به مدیریت بر بازار وتبیین استراتژی‌ها داشته باشند و ما نیز به سرعت بیشتر در تولید نیاز داریم.

وی افزود: برای ایجاد همکاری، تناسب شرکت‌ها با همکاران سیستم سنجیده می‌شود و به تجربه دیده شده که این مناسبت با شرکت‌های جوان عملی‌تر و به نفع هر دوطرف خواهد بود.

  • ۸۶/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">