ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هر چند جرائم تلفن همراه در فضای سایبر در شورای حل اختلاف ویژه جرائم اینترنتی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما تاکنون شکایتی در این مورد مطرح نشده است.

"باقر افخمی" عضو اصلی شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به جرائم اینترنتی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: کلیه جرائمی که در فضای سایبر صورت گیرد در شورای حل اختلاف دادگاه رسیدگی به جرائم اینترنتی بررسی می‌شود که جرائم مربوط به محتویات تلفن همراه نیز از آن جمله است.

وی، با تاکید بر این امر که دادگاه‌های جرایم رایانه‌ای، شکل ماهوی تخلفات در فضای سایبر را بررسی می‌کنند، افزود: محتوای MMS، SMS و پیام‌های ناخواسته از جمله موارد قابل رسیدگی در این دادگاه است.

عضو اصلی شورای حل اختلاف ویژه جرائم اینترنتی، تصریح کرد: با توجه به این که مخابرات این امکانات را به مشترکان داده که در صورت درخواست مشترک، پیام‌های کوتاه ناخواسته قطع شود، شورای حل اختلاف ویژه جرائم اینترنتی به این موضوع نمی‌پردازد.

افخمی، تاکید کرد: البته چنانچه مشترکان با مشکلات دیگری در خصوص صورت‌حساب و یا انتقال خط مواجه شوند، خود شرکت مخابرات مسوول پیگیری آن است .

وی، در پایان خاطرنشان کرد: اگر تخلفات تلفن همراه در فضای سایبر صورت گیرد و رسیدگی به آن از جنبه تخصصی برای قاضی دادگاه‌های عمومی محرز نباشد، این تخلفات در شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • ۸۶/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">