ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون پارلمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از اجرای طرح جامع فناوری اطلاعات(‪ (IT‬کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سالجاری خبر داد.

حجت‌الاسلام"عبدالحسین امینی" روز شنبه در حاشیه برگزاری آیین معارفه مسوول امور کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری به ایرنا گفت: مراحل مطالعاتی این طرح پایان یافته است و کار علمیاتی آن بزودی آغاز می‌شود.

وی گفت: بر اساس این طرح ملی ، تمامی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به صورت شبکه‌ای به هم مرتبط و متصل می‌شوند.

به گفته وی،با اجرای این طرح، مراجعه‌کنندگان و کاربران از سراسر جهان و ایران می‌توانند به صورت الکترونیکی به اطلاعات و متون کتب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: در این طرح، کاربران در دورترین نقاط کشور می‌توانند به کتابهای موجود کتابخانه‌های عمومی سراسرکشور دسترسی یابند و آن را به‌صورت دیجیتالی در فضای مجازی مطالعه کنند و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

«کتابخانه ملی» متولی حافظه‌ملی‌دیجیتال می‌شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نشستی با فرهیختگان و نخبگان استان یزد از راه‌اندازی طرح حافظه ملی دیجیتال در آینده‌ای نزدیک توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر اشعری با اعلام برگزاری مناقصه محدود این طرح در هفته آینده رفع مشکلات پژوهشی موجود جامعه را از مهم‌ترین دلایل اجرای این طرح خواند و افزود: با راه‌اندازی حافظه ملی دیجیتال دسترسی به پژوهش‌های مختلف انجام شده در نقاط مختلف کشور سهل‌تر خواهد شد.

وی حافظه ملی دیجیتال را بستری برای گفت‌وگوی پژوهشگران و تبادل اطلاعات علمی کشور دانست.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از پیشنهاد خود مبنی بر انتخاب کتاب سال هر استان به خانه کتاب خبر داد و افزود: در صورت پذیرفته شدن این پیشنهاد از کتاب‌هایی که به معرفی هویت استان و یا به وسیله نخبگان استان نوشته شود، تجلیل خواهد شد.

  • ۸۶/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">