ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم آنتن دهی به مردم مربوط می شود

| چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۲ نظر

شرکت ارتباطات سیار، با شکایت‌های زیادی نسبت به عدم آنتن‌دهی تلفن همراه، در مناطقی که خود مردم از نصب سایت‌های BTS ممانعت کرده‌اند مواجه است.

مجید مختارنیا، مدیرکل بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: مشکلات مربوط به ممانعت مردمی برای نصب سایت‌های BTS همچنان ادامه دارد و سایت‌های زیادی وجود دارند که به دلیل ممانعت مردمی از نصب آنتن BTS، وسط کار رها شده‌اند و در صورت عدم همکاری مردمی، نمی‌توان آن‌ها را فعال کرد.

مختارنیا، در پاسخ به ابهامات موجود در خصوص مضرات احتمالی نصب این سایت‌ها برای سلامتی مردم، گفت: طبق مستندات، شبکه اپراتور اول تلفن همراه، با وجود زیادتر بودن سایت‌های نصب شده آن در مقایسه با سایر اپراتورها، تشعشعات کمتری را موجب شده و این میزان در مقایسه با سایر اپراتورها بسیار اندک بوده است.

وی، افزود: با اندازه‌گیری‌های انجام شده، مشخص شده است که در فاصله بعد از 10 متر از آنتن‌های BTS، به شدت میزان تشعشعات و توان دریافتی کاهش می‌یابد؛ به گونه‌ای که برای ساکنان ساختمان‌هایی که آنتن BTS بر پشت بام آن‌ها نصب است، کاملا بی‌خطر بوده و ضریب امنیت بیشتر است.

مختارنیار، خاطرنشان کرد: سایت‌های اپراتور اول در فواصل 300 متری از یکدیگر قرار دارند و این امر نشان‌ دهنده ایمنی بیشتر از لحاظ توان پوشش‌دهی شبکه تلفن همراه است؛ به گونه‌ای که با حرکت به حواشی شهر و مناطقی که آنتن‌های BTS در فاصله دورتر قرار دارند، میزان شارژ و توان گوشی‌ها سریع‌تر تمام می‌شود.

  • ۸۶/۰۲/۲۶

نظرات  (۲)

کی گفته فاصله سایتها 300 متره؟!!! همه ذکلها توی شهر که کنار همن. اونم دکلای تار عنکبوتی شکل زشت!! &-:
آنتن دهی سیم کارتهای اعتباری اصلاً مطلوب نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">