ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه دو بازی رایانه ای ایرانی برای کودکان

| سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ | ۱ نظر

کودکان ایران به زودی با نصب دو بازی راهبردی، ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی رایانه‌های شخصی خود این بازی‌های ایرانی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کانون، دو بازی راهبردی با نام "داستان جزیره‌ها" به‌صورت دوزبانه و "راه قهرمانی" در کنار دو نرم‌افزار چندرسانه‌ای نجومی و یک نرم‌افزار دو بعدی ویژه کودکان به نام "داستان دوستان" مراحل نهایی آزمایش خود را می‌گذرانند و به زودی روانه بازار نرم‌افزارهای رایانه‌ای خواهند شد.

بچه‌های ایرانی در بازی "داستان جزیره‌ها"، سه جزیره متروک و دورافتاده از وطن را با سرمایه‌گذاری و کوشش خود آباد می‌کنند و آن جزیره‌ها را به سرزمین اصلی متصل کرده و به محیطی توریستی و پر جاذبه تبدیل می‌کنند.

شخصیت بازی دیگر راهبردی کانون با نام "راه قهرمانی"، یک کودک علاقمند به فوتبال است که برای رسیدن به مراحل بالای موفقیت باید عوامل مختلفی را در زندگی خود به کار بندد که کم توجهی به این عوامل مانند درس خواندن، اخلاق و رفتار مناسب اجتماعی و ورزش کردن مداوم می‌تواند او را در طی کردن مسیر پیشرفت خود و قهرمانی در فوتبال با مانع روبه رو کند.

نرم‌افزارهای جدید تولید کانون به احتمال زیاد در صورت تامین بودجه مناسب تیر ماه امسال روانه بازار نرم‌افزارهای رایانه‌ای خواهد شد.

"امیرحسین سلام زاده" کارشناس ساخت این نرم‌افزارها در حاشیه جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال گفت: جریان ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به یک جریان واحد در کشور تبدیل شود.

وی افزود: کانون هم به عنوان بخشی از آن و با استفاده از بودجه‌های محدود خود تلاش خواهد کرد به تولیدکنندگان داخلی در این راه کمک کند.

سلام زاده خاطرنشان کرد: کانون خود را رقیب این شرکت‌ها نمی‌بیند بلکه با تلاش خود و همکاری بخش‌های دیگر اجازه نخواهد داد موتور مولد شرکت‌های کوچک ساخت این نوع نرم‌افزارها و بازی‌ها خاموش شود.

وی افزود: ورود به این عرصه در بازار پردامنه محصولات خارجی جسارت می‌خواهد و ما اگر با ضعف یا کاستی‌هایی در تولید این بازی‌ها روبرو هستیم تلاش خواهیم کرد که با بومی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای خود را در معرض نقد و داوری مخاطبین اصلی خود قرار دهیم.

سلام زاده تصریخح کرد: پیروی و تقلید از نمونه‌های خارجی ما را به موفقیت نزدیک نخواهد کرد، چرا که نخست بودجه‌های ما اجازه ساخت چنین بازی هایی را نمی‌دهد و بعد نهایت پیشرفت ما رسیدن به همان جایی است که کشورهای دیگر سال‌هاست آن را تجربه می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بیش از ‪ ۳۳‬عنوان تولیدات رایانه‌ای خود و کانون زبان ایران را شامل فیلم، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای مانند پویا و خپل، کتاب فیلم، کتاب دیسکت و نرم‌افزارهای آموزشی مانند کارگاه‌های مجازی و آموزش زبان را ارایه کرد که با استقبال بازدیدکنندگان جشنواره روبرو شد.

این جشنواره روز ‪ ۳۱‬اردیبهشت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

  • ۸۶/۰۳/۰۱

نظرات  (۱)

  • محمود کرمی
  • خوبه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">