ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه و تقاضای سیم کارت امسال یکی نمی شود

| چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: عرضه و تقاضای تلفن همراه در کشور امسال به نقطه سر به سر نمی‌رسد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای تلفن همراه همچنان بیشتر از عرضه است.

دکتر وفا غفاریان روز چهارشنبه در گفت و گوباخبرنگاران در شیراز افزود: فزونی یافتن تقاضا نسبت به عرضه موجب شده‌است که بهای سیم کارت تلفن همراه در بازار آزاد همچنان سیر افزایشی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وی اظهارداشت: با این ترتیب بعید است مخابرات امسال بتواند واگذاری سیم کارت تلفن همراه رادرکشور به روز انجام دهد.

وی گفت:امیدواریم این به روز رسانی تا پایان امسال محقق شود اما وضعیت بازار نشان می‌دهد که هنوز کشش برای استفاده از تلفن همراه بالاست و به روز رسانی واگذاری‌ها در ابهام قرار دارد.

این مقام مسوول گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور اکنون حدود ‪ ۲۷‬درصد است،انتظاراین است ضریب نفوذ تلفن همراه تاحدود ‪ ۴۵‬درصد برسدتا واگذاری‌ها به روز انجام شود.

وی همچنین درباره به روز رسانی واگذاری تلفن ثابت گفت : اکنون واگذاری تلفن ثابت در یک هزار وهفت شهر کشور به روز انجام می‌شود و فقط ‪ ۹‬شهر کشور از جمله تهران واگذاری به روز نیست که امید است تا پایان نیمه نخست امسال در این شهرها نیز واگذاری به روز انجام شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران درباره واگذاری سهام شرکت مخابرات گفت: نشست‌های کارشناسی و دقیق در این‌باره انجام شده و تا پایان امسال واگذاری سهام مخابرات به بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی گفت:مشترکانی که نزدشرکت مخابرات برای تلفن همراه وثابت ودیعه دارند می‌تواننددرصورت تمایل به سهامداران این شرکت بپیوندند و به اندازه ودیعه خود سهام داشته باشند.

غفاریان گفت:تفاوت ودیعه با سهام این است که مبلغ ودیعه افزایش نمی‌یابد و ثابت است اما سهام ممکن است در بازار دچار افزایش بها شود و به آن سود نیز تعلق می‌گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: بیشتر بودن هزینه پیام کوتاه موسوم به ‪ SMS‬به خط فارسی نسبت به ‪ SMS‬به خط انگلیسی توجیه فنی دارد اما ممکن است از نظر فرهنگی و اقتصادی پذیرفته شده نباشد.

دکتر وفا غفاریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درشیراز افزود: هزینه هر ‪ SMS‬با الفبای فارسی در صورتی که از قالب یک پیام بیشتر شود ‪۱/۵‬برابر هزینه ‪ SMS‬با الفبای انگلیسی برای مشترکان محاسبه می‌شود.

وی اظهار داشت: تجهیزات مخابراتی در کشور به گونه‌ای است که برای تغییر ساختار کلمات به خط فارسی،می‌بایست حجم بیشتری ازسیگنال مخابره‌شودو مخابره بیشتر سیگنال، مستلزم صرف هزینه بیشتر است.

این مقام مسوول افزود:ما نیز راضی نیستیم که هزینه نوشتن به خط فارسی بیشتر از نوشتن به خط انگلیسی برای مشترکان تلفن همراه هنگام استفاده از سرویس پیام کوتاه تمام شود اما این موضوعی است که صرفا توجیه فنی دارد و اجتناب ناپذیر است.

وی گفت:هر پیام کوتاه که ‪ ۴۸‬بیت فضا در سرورهای مخابرات اشغال کند یک پیام محاسبه می‌شود و تنها در صورتی که حجم پیامهااز‪ ۴۸‬بیت بیشتر شود برای پیامهای با خط فارسی هزینه ‪ ۱/۵‬برابر می‌شود.

غفاریان هزینه هر پیام کوتاه ‪ ۴۸‬بیت را حدود ‪ ۱۴۰‬ریال اعلام کرد و گفت : تعرفه ‪ SMS‬به خط فارسی و انگلیسی برای مشترکان یکسان است و اگرپیام کوتاه از قالب یک پیام که همان ‪ ۴۸‬بیت است بیشتر نشود هزینه ارسال ‪ SMS‬به خط فارسی و انگلیسی یکسان است.

وی دربخش دیگری از سخنانش پذیرفت که احداث ممتد ایستگاههای تلفن همراه (‪ (BTS‬موجب مخدوش شدن زیبایی شهرها می‌شود و گفت: احداث این ایستگاهها با فضاسازی شهری در تعارض است، از این رو همواره باید به این پدیده به عنوان پدیده‌ای دینامیک و پویا نگریست.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت:با توسعه شهری و احداث برج‌های بلند ما ناچاریم تعداد ‪ BTS‬را در مناطق مختلف شهری افزایش دهیم تا کیفیت پوشش تلفن همراه متعادل شود.

وی افزود: تا زمانی که احداث ایستگاههای تلفن همراه‌جدید در شهرها امکان پذیر نباشد و توجیه فنی و اقتصادی نداشته باشد، سیستم‌های تلفن همراه از سایت‌های مایکرو به سایت‌های میکرو تبدیل می‌شود، استفاده از این سایت‌ها به صورت محلی پوشش تلفن همراه ایجاد می‌کند و مشکلات ‪ BTS‬نیز ندارد.

  • ۸۶/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">