ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت مخالفت با کاهش نرخ پیامک روشن شد

| چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - با اعلام خبر عرضه سیم کارت های ویژه ارسال پیام کوتاه که می توان اقدام به ارسال پیامک با نرخ ده تومان کرد، علت مخالفت وزارت ارتباطات با کاهش نرخ تبادل sms تا حدودی روشن شد.

تا چندی پیش فشارهای وارده بر وزارت ارتباطات برای کاهش نرخ ناعادلانه پیامک از 16 تومان به رقمی در حدود 7 تا 10 تومان بود، لیکن این وزارتخانه با اعلام دلایلی همچون ارزان بودن این سرویس به نسبت سایر نقاط جهان و دلایلی از این دست با کاهش نرخ های ارزان مخالفت کرده و می کند.

اما ظاهراً یکی از دلایل اصلی عدم کاهش نرخ اس ام اس آشکار شد، چرا که وزارت ارتباطات در حالی که امکان کاهش نرخ فعلی پیامک را منتفی می داند، اقدام به عرضه محصول جدیدی به بازار خواهد کرد که امکان ارسال پیامک با نرخی ارزان تر و عادلانه تر را فراهم می کند.

به این ترتیب شاید بتوان این گونه نتیجه گیری کرد که چنانچه نرخ پیامک کاهش می یافت احتمالا بازاری برای سیم کارت های جدید نیز نمی شد متصور بود!

براین اساس در حالی که امروز به نقل از خبرگزاری ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می کند درحال حاضر هیچ برنامه ای برای کاهش تعرفه فعلی نرخ پیام‌های کوتاه (پیامک) نداریم، معاون وی خبر از فراهم سازی امکان ارسال پیامک های ارزان می دهد.

محمود خسروی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ایسنا گفته: سیم‌کارت‌های ویژه‌ی ارسال پیام کوتاه فقط به منظور ارسال پیامک هستند که چندی پیش مبلغ 24 هزار تومانی پیشنهادی از سوی شرکت ارتباطات سیار در مجمع مخابرات تصویب شده و به سازمان تنظیم مقررات ارسال شد و سازمان نیز بعد از انجام بررسی‌های لازم این موضوع را تصویب و ابلاغ کرد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ تعرفه ارسال پیامک در این سیم کارت‌ها نیز گفته که این تعرفه 10 تومان است که چهار تومان کمتر از نرخ پیامک در سیم‌کارت‌های اپراتور اول است که به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. هزینه‌ی شارژ این سیم‌کارت‌ها هم پنج هزار تومان است.

اگرچه با عرضه این سیم کارت های جدید کسی خبری از سرنوشت شرکت های خصوصی ارایه دهنده اس ام اس در حجم انبوه ندارد. شاید به این ترتیب جایی برای رقابت این شرکت ها در این بازار هم باقی نماند.

  • ۸۶/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">