ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عوامل زیادی قیمت اینترنت را گران کرده است

| يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: عوامل بسیاری سبب گران شدن قیمت اینترنت برای مردم شده است.

"مهرداد خداوردیان" روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: کاهش قیمت پهنای باند تنها یکی از چندین عامل گرانی اینترنت است و کاهش آن تاثیر چندانی در کاهش قیمت اینترنت برای مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم ندارد.

وی اظهار داشت: مسایل جنبی در مسیر عرضه اینترنت به مردم سبب گرانی آن شده است.

وی ادامه داد: از جمله این مسایل می‌توان به ‪ ۶‬درصد تجمیع عوارضی که وزارت دارایی مدعی دریافت آن از شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات اینترنتی است اشاره کرد.

دبیر کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یادآور شد: یکی دیگر از عواملی که سبب گرانی اینترنت شده دریافت ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصدی هزینه توسط مخابرات است که در قبض تلفن مردم برای استفاده از اینترنت هوشمند درج می‌شود.

وی تاکید کرد: بهتر است دولت از دریافتی خود بکاهد تا قیمت اینترنت برای مردم کاهش یابد.

این کارشناس یادآور شد: گاهی توسط مخابرات اعلام می‌شود که قیمت اینترنت به دلیل کاهش قیمت پهنای باند ارزان می‌شود، اما به دلیل عوامل ذکر شده واقعا قیمت پایین نمی‌آید و برای مردم سوالات بسیاری به وجود می‌آورد.

به گفته وی، در برخی کشورها، برای تشویق شرکت‌هایی که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، تا مدت‌ها از دادن مالیات معاف می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم اجرای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی گفت بخش خصوصی می‌تواند پهنای باند را از خارج با قیمت و کیفیت بهتر خریداری کند و تا نقاط مرزی کشور بیاورد و تحویل دولت دهد که این امر یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند سبب ارزان شدن قیمت اینترنت شود.

  • ۸۶/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">