ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فروش دیتابیس اپراتورها صحت ندارد

| چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات گفت: پس از بررسی های کامل ادله ای مبنی بر اینکه به طور ساماندهی شده اپراتورها اطلاعات در اختیار بخش هایی قرار دهند که روی آنها تبلیغات کنند ندیدیم.

به گزارش فارس، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با موضوع ساماندهی خدمات پیامکی در پاسخ به این سوال که چگونه شماره مشترکان موبایل برای ارسال پیامک تبلیغاتی در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد و چگونه به این شماره‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، اظهار داشت: این سوال بسیار خوبی است و باید به مردم اطلاع رسانی شود. در این حوزه بررسی کاملی انجام داده‌ایم و اینکه به طور ساماندهی شده اپراتورها اطلاعات در اختیار بخش هایی قرار دهند که روی آنها تبلیغات کنند نبوده است و چنین چیزی ندیده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر از روش های مختلف شماره های مردم در دسترس قرار می گیرد، برای مثال تمام مردم کم و زیاد در شبکه های اجتماعی عضو هستند و پروفایل آنها در دسترس است؛ همچنین از طریق یک شبکه معروف که در کشور هست بسیار راحت می توان به شماره‌های بسیاری از افراد دسترسی پیدا کرد یا هر فروشگاهی در سطح شهر، شماره تلفن همراه بسیاری از مشتریان خود را دارد و دیتابیسی با یک میلیون شماره دارد که در نتیجه دسترسی به شماره ها خیلی دور از تصور نیست.

وی ادامه داد: همچنین ممکن است در این میان تخلفاتی از اپراتورها هم بوده باشد که دفاتر مشترکان اطلاعات داده باشند که دسترسی همه را مسدود کرده‌ایم که البته آن دفاتر هم به دیتابیس اصلی اپراتور دسترسی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: اینکه اپراتورها به طور ساماندهی شده اطلاعات شان را برای تبلیغ بدهند به هیچ وجه چنین چیزی نیست. زیرا اعتماد بزرگترین سرمایه اپراتورهاست؛  دستورالعمل سختگیرانه ای در این باره داریم و به اپراتورها هم گفته‌ایم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: اگر تخلفاتی باشد کتمان نمی کنیم و به شدت دنبال می کنیم. خودمان هم بررسی کرده‌ایم که شرکت‌هایی بوده اند که دیتابیس‌هایی هم داشته اند که به اپراتورها گفته‌ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">