ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراکز کارآفرینی تکمیل‌کننده‌ چرخه‌ فکری

| شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰۶:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیئت مدیره همکاران سیستم گفت : برای برنامه‌ریزی به سوی پیشرفت، پایه اول پیدا کردن استعدادهای درخشان، آماده‌سازی ذهن و دادن تعلیمات مناسب است و قطعاً مراکز کارآفرینی برای تکمیل این چرخه فکری جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

محمود نظاری که در جمع دانشجویان دانشگاه شریف و به مناسبت جشنواره کارآفرینی سخن می‌گفت خاطر نشان کرد که طی بیست سال گذشته دیدگاه‌های سرمایه‌گذاری تحول عمده‌ای پیدا کرده و از این جهت می‌توان در شرایط مناسب اجتماعی با کنار هم قراردادن تجربیات گذشته مسیر موفقیت مطلوب‌تری را برای آینده بنگاه‌های اقتصادی ترسیم کرد.

وی با بیان تجربه شرکت همکاران سیستم به عنوان یک شرکت کارآفرین گفت: حدود بیست سال قبل که ما شرکت همکاران را تاسیس کردیم واژه کارافرینی و حتی واژه پولسازی از راه کسب و کار چندان مصطلح نبود در حالی که هدف از پولسازی تاسیس شرکت و ایجاد توسعه بیشتر در جامعه است.

وی با معرفی مسیر توسعه شرکت طی بیست سال گذشته گفت: در سال 1368 گردش مالی شرکت ما نزدیک به صفر بود ولی به تدریج با تولید نرم‌افزارهای مختلف و تاسیس شرکت‌های متعدد در سطح کشور در حدود سال‌های 1376-1377 این میزان نیز افزایش یافت. در واقع این تجربه به ما نشان داد که تاسیس شرکت و تولید سیستم همزمان با هم رشد می‌کنند به طوری که در سال 78 این عوامل به همراه رشد نیروی انسانی در شرکت گردش مالی را به طور عمودی افزایش داد.

آقای نظاری با با بیان این که سال گذشته را این شرکت با 5 میلیارد تومان سود به پایان رساند در حالی که در سال تاسیس هزینه خرید یک کامپیوتر را هم نداشت، گفت: در حرکت از عددهای پایین به پنج میلیارد تومان مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده‌ایم، اما موفقیت ما قطعاً در سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی بود.

رییس هیئت مدیره شرکت همکاران سیستم با بیان این که مدیر هر مجموعه مسئول موفقیت آن است نه مسئول توجیه شکست ها گفت: در تمام این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری وجود داشته، قطعاً در هر مرحله یکسری عوامل تسریع‌کننده و یک‌سری موانع نیز وجود دارند اما برای ایجاد بهره لازم در سیستم باید به دنبال پیدا کردن راه حل‌های مشکلات بود.

وی با اشاره به این که 95 درصد از مشتریان شرکت را بخش خصوصی تشکیل می‌دهند گفت: در واقع ما منابع‌مان را از بخش خصوصی تامین می‌کنیم، اما طی یکی دوسال اخیر به سمت محیط عمومی و محیط دولت نیز قدم برداشته‌ایم چون به این نتیجه رسیدیم که اگر محیط دولت و محیط بخش عمومی پیشرفت نکند، بخش خصوصی نیز در چرخ‌دنده‌های مشکلات آن گیر می‌کند.

وی تغییر دیدگاه از محصول خوب به سازمان خوب را یکی از دلایل موفقیت شرکت‌های بزرگ عنوان کرد و افزود: محصول خوب به طور اتفاقی خوب می‌شود در حالی که این سازمان خوب حتماً محصول خوب ایجاد می‌کند به همین دلیل باید تلاش کرد که سمت سازمان مدل‌دار پیشرفته حرکت کرد.

وی آموزش و سخت کوشی را دو عنصر اصلی زنده نگاه داشتن ریشه‌های سازمان‌های امروزی عنوان کرد و گفت: آموزش پایه موفقیت است باید بپذیریم که کسانی این صنعت را پیش از ما ایجاد کرده‌اند و کسانی درآمدشان از این صنعت از درآمد ما در نفت هم بالاتر است.

وی مراکز علمی و دانشگاهی کشور را به توسعه روحیه کار تیمی در این مراکز تشویق کرد و گفت: امروزه بسیاری از فارغ اتحصیلان دانشگاه‌ها کمتر از چنین روحیه‌ای برخوردارند این در حالی است که افرادی که پیشتر کار تیمی حتی شکست خورده را در کارنامه خود دارند به مراتب می‌توانند مشاوران بهتری از کسانی باشند که عملاً به گستره کار به طور جدی وارد نشده‌اند.

در پایان این جلسه آقای نظاری به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفت.

  • ۸۶/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">