ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل شبکه اعتباری دولتی رفع شد

| دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: برای امسال حداقل 10 میلیون ظرفیت‌سازی در شبکه ایجاد می‌شود؛ راه‌اندازی شش هزار سایت در برنامه‌ی امسال شرکت ارتباطات سیار قرار دارد و تاکنون حدود 1800 سایت ایجاد شده و تقریبا 30 درصد توسعه‌ی پیش‌بینی شده، انجام شده است.

وحید صدوقی با حضور در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ درباره‌ی استقبال از ثبت‌نام جدید سیم‌کارت دولتی اظهار کرد: ثبت‌نام در این دوره با استقبال خوبی نسبت به دوره‌ی قبل روبه‌رو شده است؛ همچنین در تلاشیم تمامی‌ سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی‌ امسال از زمان تاریخ ثبت‌نام هر یک از متقاضیان، طی 30 تا 45 روز واگذار شود.

او با اشاره به این که در حدود دو میلیون فرم ثبت‌نام برای روزهای اول ثبت‌نام پیش‌بینی شده بود و به دفاتر خدمات ارتباطی سراسر کشور ارسال شد،‌ گفت: این در حالی است که در بیش از یازده استان در همان روز اول فرم‌ها تمام شد و تقاضای ارسال مجدد داشتیم.
واگذاری سیم‌کارت‌هایی که زودتر ثبت‌نام شده، سریع‌تر انجام می‌شود

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره اینکه چرا برخی دفاتر خدمات ارتباطی با کمبود فرم‌های ثبت‌نام روبه‌رو شدند، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل آن به این علت است که واگذاری سیم‌کارت در این دوره براساس تاریخ ثبت‌نام سیم‌کارت انجام می‌گیرد و هر کسی زودتر ثبت‌نام کند، سیم‌کارت خود را سریع‌تر تحویل می‌گیرد و قرعه‌کشی در کار نخواهد بود؛ از این رو در روز اول تعداد مراجعان به دفاتر بیشتر بود.

او با اشاره به اینکه در این دوره دفاتر خدمات ارتباطی و مخابرات استان‌ها امور مربوطه به ثبت‌نام سیم کارت را انجام می‌دهند خاطر نشان کرد: در این دوره زمان ثبت نام نامحدود است و در واقع به دنبال واگذاری به روز هستیم، به همین منظور در این دوره پیش‌بینی ثبت‌نام را مانند دوره‌های قبل انجام ندادیم، چرا که هدف اصلی فروش سیم‌کارت نیست بلکه واگذاری به روز است.

صدوقی خاطر نشان کرد: در این دوره امور توسعه به استان‌ها واگذار شده است و هر یک از آن‌ها با به کار گرفتن پیمانکاران محلی در حال ایجاد ظرفیت‌سازی لازم هستند. بر این اساس از 1016 شهر در بیش از 850 شهر امکان واگذاری به روز داریم.
اتمام مهلت دریافت سیم‌کارت اعتباری در اکثر استان‌ها

او درباره‌ی این که چه تعداد برای دریافت سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی ثبت نامی‌ در بهمن 85 به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: تاکنون بیشتر سیم‌کارت اعتباری توزیع شده در شبکه IN ارتباطات سیار فعال شده‌اند. اما متقاضیان که تاکنون برای دریافت سیم‌کارت‌های خود مراجعه نکرده‌اند از زمان واگذاری این سیم‌کارت‌ها دو ماه فرصت داشتند که سیم‌کارت‌های را از دفاتر خدمات ارتباطی دریافت کنند زیرا اگر پس از این تاریخ مراجعه کنند فیش آن باطل شده و سیم‌کارتی به آن‌ها تحویل داده نمی‌شود. در حال حاضر نیز در اکثر استان‌ها این مهلت تمام شده است.
افزایش بار سیگنالینگ شبکه به علت واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، درباره‌ی این که مشکلات و ضعف آنتن دهی سیم کارت‌های اعتباری همراه اول خاطر نشان کرد: تقریبا 30 درصد بار سیگنالینگ شبکه به علت واگذاری سیم کارت‌های اعتباری افزایش یافته است، پیش از این نیز مشکلاتی در خصوص تنظیم شبکه IN وجود داشته که در حال حاضر کاملا رفع شده است.

او افزود: در حال حاضر مشکلات سیم کارت‌های اعتباری بسیار کاهش یافته است. همچنین مشترکان می‌توانند با شماره‌های 09990 تماس بگیرند و مشکلات خود را گزارش دهند تا سریعا مورد پیگیری قرار گیرد.
نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی‌ در سطح استان یکسان می‌شود

صدوقی درباره‌ی نحوه‌ی محاسبه کاهش نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری که پیشنهاد شرکت ارتباطات سیار دقیقه‌ای 62 تومان است اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر دقیقه‌ای 58 تومان تاکید دارد، تصریح کرد: نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری بر اساس نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی ‌در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به این که نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی ‌در حال حاضر 447 ریال است از این رو بر اساس محاسباتی که انجام شده کاهش نرخ مکالمات اعتباری 581 ریال می‌شود، اما شرکت ارتباطات سیار فلت شدن نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی‌ در سطح استان را در برنامه‌ دارد بنابراین اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم باید هشت درصد به نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی ‌افزوده می‌شد.
درخواست کردیم نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی‌ 447 ریال بماند

او افزود: این در حالی است که شرکت ارتباطات سیار درخواست کرده است که نرخ مکالمات سیم کارت‌های دایمی‌ همان 447 ریال باقی بماند اما نرخ مکالمات در سطح استان یکسان شود،‌ بنابراین اگر نرخ مکالمات سیم کارت‌های دایمی ‌افزایش پیدا نکند و همان 447 ریال باشد، کاهش نرخ مکالمات سیم کارت اعتباری نیز 581 ریال خواهد بود.
افزایش نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری در انتظار تصمیم نهادهای ذی‌ربط

او افزود: اما اگر نرخ مکالمات سیم‌کارت دایمی در صورت یکسان شدن نرخ تعرفه مکالمات در سطح استان‌ها، ‌افزایش پیدا کند، نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری 62 ریال می‌شود که این امر به تصمیم نهادهای ذی‌ربط بستگی دارد همچنین هر دوی این مصوبات در مجمع مخابرات ایران تصویب شده است و برای تایید به سازمان تنظیم مقررات ارسال می‌شود که در نهایت نظر نهایی اعلام خواهد شد.
ارایه‌ی سرویس‌های GPRS، آبان‌ماه

او درباره‌ی این که چه زمانی سرویس‌های ارزش افزوده‌ی GPRS مانند دسترسی به اینترنت و MMS به مشترکان اپراتور اول تلفن همراه ارایه می‌شود، گفت: مناقصه‌ی تجهیزات شبکه‌ی GPRS در سال گذشته برگزار شد اما به دلیل ناقص بودن مدارک برخی از شرکت‌ها مناقصه به سرانجام نرسید، از این رو قرار است در این ماه برنده‌ی این مناقصه مشخص شود، تا بتوانیم با انتخاب پیمانکار گام‌های اجرایی این پروژه آغاز کنیم.

او با اشاره به این که برای انتخاب پیمانکار سه ماه پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به تجدید مناقصه و تعیین برنده‌ی آن در این ماه، پس از این تاریخ، سه ماه زمان اجرایی شدن پروژه است که در نهایت امیدواریم اوایل آبان‌ماه سرویس‌های GPRS به مشترکان ارتباطات سیار ارایه شوند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار خاطر نشان کرد: برای ارایه‌ی این سرویس‌ها در حال نوسازی شبکه هستیم و بر این اساس حداقل 20 درصد سایت‌های BTS و در حدود 15 درصد سایت‌های BSC در شبکه باید کاملا SWAP و جایگزین شوند.

صدوقی افزود: این عملیات از سال قبل آغاز شده است و از مجموع بیش از 1700 سایت BTS، جایگزینی 700 سایت انجام شده است و تقریبا SWAP سایت‌های BSC نیز به اتمام رسیده و سایر نودهای سوئیچ نیز باید ارتقای نرم‌افزاری پیدا کند که از اوایل تیرماه جاری این کار در حال انجام است.
سازمان تنظیم مقررات متولی تدوین مقررات سرویس MMS

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، درباره‌ی تدوین مقررات برای ارایه سرویس MMS که امکان ارسال صوت،‌ تصویر و دیتا را به مشترکان تلفن همراه می‌دهد، گفت: سازمان تنظیم مقررات متولی تدوین مقررات در این زمینه است، امیدواریم تا زمانی که امکان ارایه این سرویس از سوی اپراتور اول امکان پذیر می‌شود، آیین‌نامه‌های مربوط تدوین شود تا در ارایه‌ی این سرویس مشکلی نداشته باشیم.

او درباره‌ی اینکه آیا تدوین آیین‌نامه اجازه‌ی کنترل محتوای MMS را می‌دهد،‌ تصریح کرد: رویکرد ما بر اساس مزاحمت‌هایی است که ایجاد می‌شود؛ در واقع اگر فردی اعلام کند از طریق این سرویس برای آن مزاحمت ایجاد شده است این امر مورد پیگیری قرار می‌گیرد و مانند مزاحمت تلفنی با شخص مورد نظر برخورد می‌شود.
مخابرات متولی ارایه‌ی سرویس MMS است

او تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و مخابرات متولی ارائه بسترهای فنی و زیرساختی در کشور هستند و در امر کنترل محتوا دخالتی ندارند همچنین برای ارایه‌ی این سرویس با هیچ نهادی از جمله صدا و سیما مشکلی نداریم و مخابرات متولی ارایه‌ی سرویس MMS است.
تصویب حذف هزینه‌ی نمایشگر در مجمع مخابرات ایران

او درباره‌ی حذف هزینه‌ی نمایشگر در صورت‌حساب‌های مشترکان اپراتور اول تلفن همراه گفت: حذف هزینه‌ی نمایشگر در مجمع مخابرات ایران به تصویب رسیده است که در نهایت برای اجرا شدن باید به تصویب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره‌ی رسیدگی به وضعیت پیمانکاران عمومی‌ ارتباطات سیار GC‌ها در کمیته‌ی حل اختلاف گفت: جلسات کمیته‌ی حل اختلاف در مجمع مخابرات برای رسیدگی به مسائل دو GC (بهین ارتباط و پارس ایراتل) از اواخر خردادماه آغاز شده است و هر هفته جلسات به طور منظم با حضور نمایندگان مربوطه برگزار می‌شود. این دو GC ادعاهایی عنوان کرده‌اند که در هر مرحله مدارک خود ارایه می‌کنند و شرکت ارتباطات سیار نیز به عنوان کارفرما پاسخ‌های لازم را ارایه می‌کند تا در نتیجه مشخص شود تاخیراتی که GC‌ها داشتند تا چه میزان مجاز و یا غیرمجاز بوده است.

او تصریح کرد: امیدواریم به زودی کمیته حل اختلاف به جمع‌بندی لازم در این زمینه برسد و نظر نهایی خود را اعلام کند.
رویکرد کلی حفظ حقوق مشترکان و ارایه‌ی خدمات مطلوب است

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، درباره‌ی مردم محوری در شرکت ارتباطات سیار و این که تا چه اندازه به نیازها و خواسته‌های مشترکان توجه می‌شود، گفت: معتقدم سرمایه‌ی اصلی شرکت ارتباطات مشترکان این اپراتور هستند از این رو رویکرد کلی ما این است که حقوق مشترکان حفظ شود و خدمات مطلوبی به آن‌ها ارایه شود.

او افزود: به همین منظور معاونت امور بازاریابی و مشتریان ارتباطات سیار در این شرکت تشکیل شد و سرویس‌های ارایه‌ی خدمات به مشترکان توسعه پیدا کرد به طوری که امروز خدمات به شکل اینترنتی به مشتریان ارایه می‌شود و تا حدودی توانستیم ارایه‌ی خدمات به مردم را تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: قبول داریم در برخی موارد مشکلاتی وجود دارد، از این رو مرکز تماس 09990 برای اطلاع از مشکلات و مسائل مشترکان در نظر گرفته‌ایم که با اطلاع از این موارد سریعا به مسائل آن‌ها رسیدگی کنیم؛ همچنین در برنامه‌ داریم که این مرکز را در تمامی‌ 30 استان کشور فعال کنیم تا همه‌ی ‌مشترکان ارتباطات سیار بتوانند از آن استفاده کنند.
ارایه‌ی ریز مکالمات و پرداخت قبوض ارتباطات سیار اینترنتی می‌شود

او خاطر نشان کرد: در تلاشیم خدمات و سرویس‌هایی که به مشترکان ارایه می‌کنیم توسعه دهیم و در آینده ریز مکالمات، پرداخت قبوض و تمامی‌سرویس‌های مورد نیاز مشترکان از طریق خدمات اینترنتی در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا آن‌ها بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری در منازل یا محل کار خود کارهای خود را انجام دهند. البته برای تحقق این امر به ارایه‌ی خدمات آنلاین از طریق بانک‌ها و همکاری سایر نهادها نیازمند هستیم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در پایان تاکید کرد: تک تک مدیران مخابرات معتقدند سرمایه‌ی اصلی مخابرات، مشترکان هستند بنابراین در تلاشیم با کاهش هزینه‌ها و توسعه‌ی خدمات در جهت برآورده کردن نیازهای آن‌ها حرکت کنیم.

  • ۸۶/۰۵/۰۸

نظرات  (۱)

  • ناصر جوانی
  • در مورخه 9/3/86 توسط علی خرمی در اینترنت از اهواز یک سیم کارت اعتباری ثبت نام کرده ام که تا مورخه 22/5/86 هنوز بدستم نرسیده و بارکدآن این است 46135255 در ضمن حتی شماره تلفن مذکور را به من داده لطف کنید مرا راهنمایی کنید که از کدام دفتر ارتباطی آنرا بگیرم ویا چطور وبه جه وسیله ای پیگیر شوم ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">