ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مکانیزم های اجرایی الکامپ شفاف نیست

| چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۸۶، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

احمد علی پور، مدیر عامل فراسو در خصوص الکامپ سیزدهم ضمن بیان صریح عدم حضور فراسو در الکامپ سیزدهم گفت : یکی از دغدغه های اصلی شرکت هایی که می خواهند در نمایشگاهی حضور یابند این است که واقعا چه کسانی در آن نمایشگاه شرکت می کنند و مطمئنا این موضوع در تصمیم گیری یک مدیر برای شرکت یا عدم شرکت موثر خواهد بود، اما در جایی که کمتر از دو هفته مانده به برگزاری نمایشگاه الکامپ سیزدهم هیچگونه اطلاع رسانی شفافی در این خصوص صورت نپذیرفته است چگونه انتظار می رود که شرکت ها در نمایشگاه حضور یابند.

مدیر عامل فراسو با انتقاد از سیاست های شرکت سهامی نمایشگاه ها در عدم ارائه اطلاعات صریح و روشن به شرکت ها گفت : بدون داشتن برنامه مدون و مشخص نه تنها شرکت های خارجی برای حضور در الکامپ نمی توانند به ما اعتماد کنند بلکه حتی شرکت های داخلی نیز نسبت به حضور خود در این نمایشگاه مردد هستند.

مهندس علی پور گفت: در طی این سالها در تمام حرکات صنفی بر شفاف سازی تاکید نموده ایم و حتی زمانی هم که خود صنف برای برگزاری این نمایشگاه پیشگام شده بود و الکامپ نهم و دهم را برگزار نمود به اعتقاد من بزرگترین افتخار صنف همین شفاف سازی بوده است و ما نمایشگاهی برگزار کردیم که هیچ نقطه مبهمی نداشت. وی افزود : متولیان مربوطه برای حضور شرکت ها در نمایشگاه الکامپ سیزدهم باید انگیزه لازم را فراهم می کردند و باید در بعد اطلاع رسانی قوی عمل می کردند. نمایشگاه نه تنها از حداقل استانداردهای لازم برخوردار نیست بلکه متولیان برگزاری امکانات و شرایط اولیه را نیز تدارک ندیده اند،

وی گفت : اعتبار یک نمایشگاه به شرکت کنندگان در آن نمایشگاه است کما اینکه وقتی در نمایشگاه جیتکس امسال مایکروسافت حضور ندارد با همه تلاش های مسئولین برگزاری نمایشگاه باز هم جیتکس زیر سوال می رود؟ علی پور افزود : دراستانداردهای جهانی براساس یک تعریف معمول اساسی کارکرد نمایشگاه‌ها معرفی و تحلیل تازه‌ترین فناوری‌ها و محصولات و محیط قابل تعاملی برای فعالان اقتصادی، صنعتی و بازرگانی است. از این رو پیش بینی سمینارها و برنامه های جانبی و معرفی برترین های هر حوزه از جمله بخش های پرمخاطب هر نمایشگاهی محسوب می شود اما در کشور ما اساسا برپایی نمایشگاه الکامپ به عنوان نمایشگاه پیشرو در حوزه فناوری با ضعف در مدیریت و اجرا همراه است.

در پایان مدیر عامل فراسو افزود : به اعتقاد من اگر در بحث هزینه ها و مکانیزم های اجرایی الکامپ سیزدهم از سوی دولت شفافیت وجود ندارد خود اعضاء صنف وظیفه دارند این شفافیت را به گونه ای دیگر مطرح نماییم. به هر حال این مسئله مهمی است چرا که دوستان ما در شرکت سهامی نمایشگاه ها در بازاریابی های سنتی خود از عدم این شفافیت بسیار استفاده می کنند. اینکه در داخل صنف واقعا چه کسانی در الکامپ سیزدهم شرکت می کنند و چه کسانی شرکت نمی کنند باید برای اهالی صنف روشن شود.

  • ۸۶/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">