ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظام صنفی خواستا رحماسه در الکامپ است

| جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۸۵، ۰۴:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در مورد برگزاری نمایشگاه الکامپ دوازدهم گفت: در راه رسیدن به این هدف از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد، زیرا از طرف صنف ماموریت داریم که هر آنچه منافع صنف را تامین می‌کند، دنبال کنیم.
«امیر حسین سعیدی نائینی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره‌ی انصراف از برگزاری نمایشگاه الکامپ دوازدهم و این که آیا اعلام تخصیص سود 5 درصدی برای برگزارکنندگان از سوی وزارت بازرگانی موجب اتخاذ این تصمیم شده است، گفت: اعلام عدم تمایل به برگزاری نمایشگاه الکامپ دوازدهم نه پس از پایان جلسه با دکتر میرکاظمی، که در همان جلسه عنوان شد زیرا وقتی می‌توان در کارهای بزرگی مثل برگزاری نمایشگاه حماسه‌آفرینی کرد، که همه‌ی دست‌اندرکاران هم‌دل و همراه بوده و از جایگاه طرف مقابل نیز ارزیابی درستی داشته باشند.
وی ادامه داد: وقتی در جلسه‌ی وزیر به میزان سود اشاره می شود، به نظر می‌رسد که با نگاه نهاد صنفی و مردمی به ما نگاه نکرده است. زیرا نهادهای مردمی، موسساتی غیر انتفاعی هستند و نگاه آن‌ها به مسایل نگاه سود و زیان اقتصادی نیست. به طوری که وقتی در الکامپ نهم انجمن شرکت‌های انفورماتیک ایران به عنوان برگزار کننده با مازاد درآمد مواجه شد، برای اولین بار در تاریخ نمایشگاهی کشور مبلغ یکصد و شصت میلیون تومان را به غرفه‌داران مسترد کرد و در نمایشگاه الکامپ دهم نیز وقتی با مازاد مواجه شد، مبلغ یکصد و سی میلیون تومان آن را صرف ایجاد سیستم wi – fi نمایشگاه بین‌المللی کرد که هم ‌اکنون تحویل نمایشگاه شده است و قصد داشت مبلغ یکصد میلیون تومان دیگر را نیز به غرفه‌داران مسترد نماید که ماجرای چک امانی انجمن پیش آمد.
به اعتقاد رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور اگر دید و نگاه وزیر و مجموعه‌ی دست‌اندرکاران وزارت بازرگانی این است که هدف سازمان از برگزاری نمایشگاه کسب سود است، پس در نقطه‌ی شروع و پایه‌ی همکاری دچار تفاوت نگاه بوده و این تفاوت هم‌چون خشت اولی است که کج بنا نهاده شده، پس عقل و منطق حکم می‌کند تا ایجاد همدلی و رسیدن به نقطه نظر روشن و واحد از کار اجرایی مشترک خودداری شود.
وی در ادامه تاکید کرد: البته توقع هیچ سودی نداشتن و کار را برای سود نکردن دو موضوع متفاوت هستند. وقتی که شما با قیمت‌های مشخصی غرفه‌ها را وگذار می‌کنید، درآمدتان معلوم است ولی هزینه‌ها متغیر و در پایان کار و اتمام هزینه‌ها است که به مانده‌ی آن سود و یا زیان اطلاق می‌شود. پس در ابتدا و قبل از پایان عملیات اجرایی نمایشگاه منطقی میزان سود مشخص نیست که بتوان آن را از قبل قطعی کرد.
سعیدی تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه توسط یک نهاد مردمی انجام کار فقط به خاطر سود کردن صرف نیست و دقیقا به همین خاطر است که با اعتماد به نفس بیشتری هزینه‌های مرتبط به بالا بردن کیفیت را به انجام می‌رساند. ولی اگر هدف سود کردن صرف باشد، طبیعی است که بخواهد هر چه بیشتر هزینه‌ها را کاهش دهد که این امر می‌تواند موجب آن شود که کیفیت کار برگزاری نیز کاهش یابد،که این دو موضوع تفاوت ماهوی با یکدیگر دارند.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واگذاری غرفه‌های نمایشگاه هم مانند هر کار اقتصادی دیگری وابسته به مکانیزم عرضه و تقاضا است، اگر عرضه و تقاضا در نقطه‌ای به تعادل رسیده باشد و شما بخواهید قیمت را کاهش دهید، آنگاه منطق اقتصادی حکم می‌کند که با میزان تقاضای زیادتری مواجه شود که در این صورت باید میزان عرضه نیز افزایش یابد. اما می‌دانید که ظرفیت سالن‌ها و غرفه‌های قابل عرضه محدود است و نمی‌توان در قبال افزایش تقاضا برای غرفه‌ها خصوصا غرفه‌ها و سالن‌های مرغوب نمایشگاه به همان میزان عرضه را افزایش داد.
وی ادامه داد: پس با کمبود سریع سالن‌ها و غرفه‌های مرغوب مواجه خواهید شد که این موجب ایجاد صف و نارضایتی شده که علاوه بر احتمال ایجاد فساد، موجب پایین آمدن کیفیت برگزاری می‌شود.
سعیدی در پاسخ به قطعی و غیر قابل تغییر بودن تصمیم سازمان مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه گفت: به قول یکی از بزرگان دوستی و دشمنی ابدی وجود ندارد و آنچه ابدی است، منافع بلند مدت است، اگر می‌گوییم تمایل به برگزاری الکامپ دوازدهم نداریم، به دلیل مهیا نبودن شرایط در سطوح زیربنایی است و به نظر می‌رسد سمپاشی‌ و جوسازی‌های عده‌ای که شائبه‌ی فساد آن‌ها می‌رفت، از بعد از برگزاری الکامپ دهم ایجاد شده بود که منجر به دستبند زدن بر دستان رییس بزرگ‌ترین نهاد مردمی صنف، تشکیل پرونده تعزیراتی و ایجاد بدبینی در وزیر قبلی شده و مدت‌ها طول کشید تا حقانیت گفتار و رفتار صنف به اثبات برسد.
وی درباره‌ی شرایط خود برای برگزاری نمایشگاه الکامپ دوازدهم گفت: در حال حاضر ما در مقطع رسیدن به تفاهم هستیم و شرط آن این است که وزارت بازرگانی خود را مقید بداند که از تجربیات سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به عنوان نهاد مردمی صاحب تجربه و دانش کافی در برگزاری نمایشگاهی که موجب عزت و غرور ملی می‌شود، استفاده کند و پس از آن مطمئنا باید برای الکامپ دوازدهم هدف‌گذاری کرد و بر اساس هدف‌های تعیین شده هزینه‌های تقریبی را محاسبه کرد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره‌ی هدف‌های پیشنهادی خود برای الکامپ دوازدهم گفت: به نظر ما استانداردهای الکامپ دوازدهم به هیچ عنوان نباید کمتر از الکامپ دهم باشد، پس باید از سوی دستگاه‌های دولتی تلاش شود که اولا حتما شخص رییس جمهور در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند تا از این طریق هم عزم دولت بر توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام شود و هم ایشان از نزدیک در جریان پیشرفت‌های بخش خصوصی و دولتی در این حوزه قرار گیرند و دوم همچون نمایشگاه‌های الکامپ نهم و الکامپ دهم سالن‌های دولت الکترونیک وجود داشته باشند تا مردم بتوانند به طور ملموس پیشرفت سازمان‌ها در فناوری اطلاعات و ارتباطات را مشاهده و رقابت مثبتی در دستگاه‌های دولتی برای استفاده هر چه بیشتر از این فناوری ایجاد شود و از سوی دیگر برگزار کننده هم باید تلاش کند تا با استفاده از فناوری‌های جدید با شفافیت تمام نمایشگاه را برگزار و به مدد تکنولوژی استانداردهای جهانی را برای برگزاری نمایشگاهی کارآمد و پربازده رعایت کند.
وی ادامه داد: از طرفی باید تلاش کند تا آمار شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه به حداقل دو برابر الکامپ دهم رسیده و آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز با رشد حداقل بیست و پنج درصدی نسبت به الکامپ دهم به دویست و پنجاه هزار نفر برسد.

  • ۸۵/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">