ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نفوذ صرف به سایت ها جرم نیست

| جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل مبارزه با جرایم خاص و رایانه ای پلیس آگاهی کشور گفت: در حال حاضر در قانون صرف نفوذ غیر مجاز به سایت و شبکه ، جرم نیست . اما از آنجا که این نفوذ می تواند زمینه ساز جرم های دیگری شناخته شود ، از طریق خسارت های مالی وارده قابل پیگیری است .

سرهنگ امیدی درارتباط با برخی خبرها مبنی بر هک شدن تعدادی از سایت های رسمی و پیگیری نشدن این مسئله ، به خبرنگار مهر گفت: گاهی وقت ها برخی از سایت های رسمی هک می شوند و صاحبان آنها پیگیری نمی‌کنند. لذا ما نیز فقط در حد خبر از موضوع آگاه می‌شویم .

وی افزود: ما گاهی از آنها می خواهیم شکایت کنند تا موضوع را رسیدگی کنیم اما متأسفانه بیشتر سایت های رسمی برای انکار نقص امنیتی خود ، از هکرها شکایت نمی کنند .

سرهنگ مهرداد امیدی همچنین در مورد اینکه آیا سوء استفاده از کارت‌های عابربانک نیز گزارش شده است یا خیر، اظهار داشت : راجع به سوءاستفاده هایی که از عابربانک ها می شود نیز شکایت هایی وجود دارد که پرونده آنها در دست رسیدگی است .

وی متذکر شد : آنچه که در این پرونده ها مأموران آگاهی به آن رسیده اند ، این است که چنین مسئله هایی بیشتر براثر غفلت و یا عدم مراقبت افراد روی می دهد.

مدیر کل مبارزه با جرایم خاص و رایانه ای پلیس آگاهی کشور در ارتباط با پیگیری اینگونه جرایم گفت : متأسفانه لایحه جرایم رایانه ای در مجلس، هنوز به سرانجام نرسیده است.

  • ۸۶/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">