ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیم درصد مدارس تجهیزات کامپیوتری دارند

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها نیم درصد از مدارس به تجهیزات کامپیوتری مجهز هستند و اعتبار 5/99 درصد دیگر معلوم نیست چه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علی احمدی در مراسم تجهیز 400 مدرسه به آزمایشگاه یارانه ای نمونه که صبح امروز در یکی از هنرستانهای دختران منطقه 14 و با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات برگزار شد ، با بیان اینکه خلا هایی در حوزه IT برای مدارس وجود دارد که باید بر طرف شود، افزود: باید بر اساس طرح جامع فناوری اطلاعات دراین حوزه سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه اتصال سازمانهای آموزش وپرورش به شبکه اینترنتی هنوز با مشکلاتی مواجه است ، تصریح کرد: چگونه می توان با وجود این مشکلات مدارس را در این حوزه پشتیبانی کرد.

وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: آنچه که امروز در حوزه IT در مدارس اتفاق افتاده ، شبکه افزایی و تجهیز سخت افزاری و در بعد نرم افزاری ، تولید محتوا و تربیت نیروی انسانی بوده است که باید در این زمینه باید تلاش شود.

علی احمدی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی از پدیده های نوینی که بر همه امور زندگی انسانها اثر گذار است عنوان کرد و گفت: این پدیده هر روز درحال دگرگونی است و به تبع بر زندگی افراد نیز اثر می گذارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز سازمانهای حقیقی به حقوقی تبدیل شده اند و کار در ادارات به خانه ها راه پیدا کرده است، اظهار داشت: امروز فناوری اطلاعات از باغبانی باغچه تا تنظیم محتوایات فریزر را تحت تاثیر قرار داده است چه برسد به نظام تعلیم و تربیت که از ارگان مهم است.

علی احمدی با بیان اینکه آموزش رو در رو می تواند به آموزش از راه دور تبدیل شود و حتی این تکنولوژی می تواند در کتب درسی تغیرات اساسی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: افتتاح آزمایشگاههای مجازی نیز بسیار مهم است چرا که می تواند در اثر بخشی آموزشی و صرفه جویی در هزینه ها موثر باشد.

وی به راه اندازی آزمایشگاههای رایانه ای در400 مدرسه اشاره کرد و گفت: البته مشت نمونه خروار نیست و هنوز فاصله زیادی با آن چه که باید در بحث فناوری در آموزش و پرورش انجام شود ، وجود دارد.

  • ۸۷/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">