ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردات قاچاق کامپیوتر کاهش یافته است

| جمعه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

دستگاه‌های نوت‌بوک، با پایین‌ترین تعرفه ممکن وارد کشور می‌شوند و همین امر، سبب شده تا صد در صد نوت‌بوک‌ها از طرق قانونی وارد شود.

باقر بحری، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، با اعلام این خبر، اظهار داشت: اساسا، تعداد بسیار کمی از نوت‌بوک‌ها به همراه مسافران ورودی، وارد کشور می‌شوند و بقیه از مجاری قانونی به صورت عمده وارد شده است؛ در این میان، نکته مثبت این است که همه نوت‌بوک‌ها، اعم از ترخیص شده از سوی شرکت‌ها و همراه مسافران، به صورت "مجاز و قانونی" وارد می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه، به میزان چشم‌گیری، واردات قاچاقی رایانه به کشورمان کاهش یافته است.

بحری گفت: کالاهای قاچاق، از آنجا که از کنترل شرکت‌های اصلی و بزرگ نمی‌گذرند، معمولا با مشکلات و دردسرهایی همراه هستند.

رییس کمیسون سخت‌فزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اظهار داشت: با توجه به استاندارد بودن کالاهای ورودی از مجاری قانونی و ضمانت مناسب از سوی شرکت‌های معتبر، مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید رایانه‌های قاچاقی ندارند.

بحری، خاطرنشان کرد: در گذشته، نوت‌بوک‌ها به عنوان کالاهای لوکسی تلقی می‌شدند و تنها قشر "مدیران" از آن بهره می‌بردند، اما طبق بررسی‌های پژوهشی، اکنون شاهد نفوذ نوت‌بوک در میان مدیران میانی و دانشجویان و ...هستیم.

وی، عنوان کرد: هر میزان، سازمان‌های خصوصی و دولتی، از سایت‌های اینترنتی بهره بیشتری ببرند، رایانه از کالای لوکس به کالایی برای استفاده روزمره تبدیل می‌شود.

  • ۸۶/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">