ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری اپراتور دولتی متوقف نمی شود

| چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سال 85، تمامی دستاوردهای فنی و علمی خود را در معرض قضاوت دیگران قرار داده و رشد این حوزه نیز کاملاً مشهود است.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد سلیمانی، ‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،در سخنانی در پانزدهمین کنفرانس مهندسی برق ایران در مرکز تحقیقات مخابرات ایران، اظهار داشت: وزارت ارتباطات، حوزه‌های متنوع و گسترده‌ای را پوشش می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در حوزه مخابرات، تلفن‌های ثابت، سیار، بی‌سیم و باسیم و وسائل دسترسی مردم به شبکه و سایر بخش‌ها فعال است.

وی، افزود: زیرساخت‌های عمومی شبکه‌ها، از لحاظ قوانین و مقررات و بسترهای نیازمند گسترش، در این حوزه به چشم می‌خورد.

سلیمانی، با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت تلفن ثابت در کشور، گفت: از مجموع 1016 شهر کشور، 1009 شهر به‌روزرسانی تلفن ثابت صورت گرفته و از 68 هزار روستا نیز 51 هزار روستا دارای ارتباط مخابراتی بوده و 23 میلیون خط تلفن ثابت دائر شده است.

وی، در خصوص تلفن همراه نیز خاطرنشان کرد: از سال گذشته، در وضعیت تلفن همراه در کشور حرکت عظیمی صورت گرفته و اپراتور دوم شروع به فعالیت کرده و فعالیت اپراتور اول و پیمانکار تالیا در این زمینه شدت یافته است.

وزیر ارتباطات، گفت: امروز نزدیک به 19.2 میلیون شماره تلفن همراه در کشور توسط اپراتورهای مختلف دائر شده است و اپراتور اول تصمیم دارد تا زمانی که نیازهای کشور برطرف شود، فعالیت خود را ادامه دهد.

وی، افزود: در شرایط کنونی، تلفن همراه دارای ضریب نفوذ 26 درصدی است و در سال جاری، با فعالیت تمامی اپراتورها در کشور ضریب نفوذ به 38 درصد می‌رسد.

وزیر ارتباطات، تصریح کرد: شواهد، حاکی است که واگذاری تلفن همراه در کشور ما به روز شده و توان فنی، مدیریتی و اجرایی در این حوزه کاملا افزایش یافته است و این امر، نتیجه تعامل بخش خصوصی و دولتی است.

سلیمانی، با یادآوری کاهش قیمت تلفن همراه اپراتور اول از 440 هزار تومان به 288 هزار تومان، گفت: از قیمت فوق، 180 هزار تومان ودیعه است؛ در حقیقت تلفن همراه اپراتور اول با بهای 108 هزار تومان به مردم واگذار می‌شود.

وی، نکته متفاوت و حائز اهمیت در همه ابعاد کشور را مساله تولیدکنندگان دانست و گفت: این امر، معضلاتی را برای مسوولان و دلتمردان و سایر افراد مرتبط ایجاد کرده است؛ البته با تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه، این امکان فراهم شده است تا از تولیدات داخلی حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ به گونه‌ای که کالاهای ایرانی از جهت کمیت و کیفیت، وضعیت بهتری داشته باشند.

سلیمانی، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبلغ 40 میلیارد تومان وام به بخش خصوصی و همچنین گسترش وام‌های دولتی برای نظام تولید فراهم کرده و سامان‌دهی مناقصات در حوزه ارتباطات، به خوبی و با شفافیت انجام شده است.

وزیر ارتباطات، در پایان، پیشتازترین حوزه در بخش خصوصی‌سازی را حوزه ‌ICT عنوان کرد و افزود: در بخش ICT، تصدی‌گری دولت به چشم نمی‌خورد و از 3 ماه گذشته تاکنون نهضت واگذاری این بخش به بخش خصوصی آغاز شده است.

  • ۸۶/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">