ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پول الکترونیکی معطل اقدام بانک های کشور است

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – شب گذشته و در اولین نشست باشگاه اصحاب قلم حوزه فناوری اطلاعات به مسایل مختلفی به عنوان مهمترین وقایع فناوری اطلاعات کشور در سال گذشته پرداخته شد که یکی از آنها موضوع تحقق نیافتن پول الکترونیکی بود.
نصرا... جهانگرد نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در پاسخ به دلایل تاخیر در اجرای پول الکترونیکی مشکل را متوجه بانک های کشور دانست. وی گفت: بانک های کشور از لحاظ بسترهای مخابراتی مشکلی برای استفاده و به کار گیری پول الکترونیکی ندارند.
وی همچنین افزود: استانداردهای لازم برای استفاده از پول الکترونیکی از جمله دستگاه های ATM و ماشین های POS نیز آماده است و بانک ها باید پاسخگوی این امر باشند.اگرچه جهانگرد به این موضوع نیز اشاره کرد که با آماده سازی یک گزارش برای هیات دولت قصد دارد مصوبات لازم برای اجرای پول الکترونیکی را بگیرد.
اما جهانگرد در سخنان خود و در پاسخ به علت عدم تحقق پول الکترونیکی، مسوولیت را متجه بانک های کشور دانست و آدرس آنها را به خبرنگاران داد و اینجا جایی است که باز همان دور باطل شکل می گیرد که فی الواقع سخنگوی طرح مذکور کیست؟ چراکه خبرنگاران در چنین مواقعی برای کسب تکلیف و اطلاع رسانی در حالی که مسوول و مجری اصلی مشخص نیست با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. لذا باز هم تاکید وتکرار می شود که پروژه های ملی و کلان(و گاه حتی خرد) می بایست قبل از اجرا به خوبی کالبد شکافی شده و سخنگوی مشخصی داشته باشند و گام های بعدی نیز باید به سمتی باشد که این موضوع(وجود یک سخنگو در طرح های ملی) به شکلی نهادینه سازی شود تا مسایلی از این دست به شکلی مستمر و شفاف قابل پیگیری و اطلاع رسانی باشد.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">