ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چه خبر از کمیته حمایت از حقوق کاربران حوزه ICT

| سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

با آغاز انتصاب مدیران بازار وعده‌ها نیز داغ می‌شود و رسانه‌های فراموشکار عکس‌ها و تیترهای درشت می‌زنند و بی‌آنکه هیچ‌گاه پیگیر سرانجام وعده‌ها باشند، با وعده‌های جدید و جدیدتر سرگرم می‌شوند.

دوم شهریورماه سال 96 رییس سازمان رگولاتوری که آن زمان سرپرست بود، وعده تشکیل کمیته ویژه برای تعیین چارچوب نظام‌مند حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خدمات حوزه ICT را مطرح کرد.

این کمیته که قرار بود در رگولاتوری تشکیل شود می‌بایست وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات را بررسی و همچنین چارچوب نظام‌مندی برای رعایت حقوق مصرف‌کننده‌ها و رعایت آن از سوی اپراتورها تدوین کند؛ با این وجود تاکنون خبری در خصوص تشکیل کمیته و تدوین و ارایه چارچوب نظام‌مند نشده است.

اگر این موضوع را در اینترنت جست‌وجو کنید هیچ چیزی بیشتر از این وعده که مدت قابل ملاحظه‌ای از آن می‌گذرد، پیدا نخواهید کرد.

روابط عمومی سازمان رگولاتوری نیز کار خود را راحت کرده و اصولا به برخی رسانه‌ها پاسخ نداده یا پاسخی ندارند که بدهد، اما این مانعی برای پیگیری وعده‌ها محسوب نمی‌شود.

حالا باید پرسید این کمیته تشکیل شد یا نه؟ اعضای آن چه کسانی هستند؟ خروجی‌های آن چه بود و کار تدوین "چارچوب نظام‌مندی برای رعایت حقوق مصرف‌کننده‌ها و رعایت آن از سوی اپراتورها" به کجا رسید؟

یکی دیگر از وعده‌های جوشقانی در شهریور 96 در این خصوص اما این بود که اپراتورها ملزم می‌شوند درباره سرویس‌های قابل ارایه خود در قالب یک پیوست اطلاع‌رسانی، علاوه بر پیامک، با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، خبررسانی کافی را انجام دهند. با این وجود همچنان بسیاری از کاربران اینترنت پرسرعت از اطلاع‌رسانی ضعیف اپراتورهای خود گلایه‌مند هستند؛ موضوعی که در یک جست‌وجوی ساده اینترنتی در فروم‌های اینترنتی و بخش نظرات سایت‌های خبری به راحتی قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد باتوجه به فراموشکاری اصحاب رسانه و پیگیری نشدن وعده‌های مسوولان لا‌اقل برخی از آنها به این نتیجه رسیده‌اند که صرف بیان کردن وعده کافی است. (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">