ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارگروه طرح اینترنت ملی آغاز به کار کرد

| جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۸۵، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت‌: دبیرخانه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات، به منظور ایجاد یکپارچگی و جلوگیری از موازی کاری با همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تغییر سازماندهی شوراهای موازی را تهیه و به شورا ارایه خواهد کرد.
مهندس" عبدالمجید ریاضی" در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران
(ایسنا)، اظهار داشت‌: دبیرخانه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات اقداماتی که تاکنون در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در مورد کارت هوشمند انجام شده را بررسی و نتیجه‌ را به عنوان پیشنهاد جهت تهیه‌ی کارت هوشمند همه منظوره به شورای عالی IT ارایه خواهد کرد.
وی ادامه داد‌: همچنین در رابطه با کارت هوشمند سوخت نیز قرار است، جلسات مستمری در دبیر خانه‌ی شورای عالی IT با حضور طرف‌های ذیربط برگزار و این موضوع، مسایل و موانع احتمالی اجرای آن بررسی و رفع شود تا پروژه به موقع و در موعد مقرر انجام شود.
وی با بیان این که جلسه‌ی بعدی شورای عالی IT اواخر خرداد برگزار خواهد شد، گفت‌: در جلسه‌ی قبلی شورا مصوب شده تا شورا حداقل سالی چهار بار تشکیل جلسه دهد.
ریاضی با اشاره به این که آیین‌نامه‌ی اجرایی شورای عالی فناوری اطلاعات و چارچوب نظام جامع IT مورد تصویب قرار گرفته و مقرر شد تا خود نظام هم ظرف شش ماه آینده تهیه، تدوین و ارایه شود، گفت‌: دبیرخانه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات، به منظور ایجاد یکپارچگی و جلوگیری از موازی کاری با همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تغییر سازماندهی شوراهای موازی را تهیه و به شورا ارایه خواهد کرد.
وی با بیان این که کلیات شبکه‌ی اینترنت هم به تصویب رسیده است، اظهار داشت‌: قرار است طرح جامع اینترنت ملی ظرف شش ماه آینده تهیه و طرح پس از سه سال اجرایی شود.
وی افزود‌: در این رابطه کار گروه تخصصی تشکیل شده تا مفاهیم مرتبط با اینترنت ملی را تهیه و تدوین کند، مرکز تحقیقات مخابرات بر روی طراحی این کار در حال فعالیت است، همچنین شرکت زیرساخت و شرکت فناوری اطلاعات هم در حال تامین تجهیزات این پروژه که جنبه‌ی عمومی ‌و الزامی ‌دارد هستند و اقدامات لازم در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد‌: دبیرخانه‌ی شورای عالی IT ظرف سه ماه آینده تعداد جایگاه‌ها‌ی اینترنتی و سایت‌های ایرانی را که از خارج به داخل منتقل شده را به شورا گزارش می‌دهد، همچنین کارگروهی تشکیل شد و با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی نرم افزارهای عمومی ‌یکپارچه برای دستگاه‌های دولتی را تعریف و استانداردهای لازم را با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی نرم‌افزارها تدوین خواهد کرد.
وی ادامه داد‌: قرار است نظام مهندسیIT با هدف ساماندهی پروژه‌های سخت افزار و نرم افزار و مشاوره ایجاد شود. همچنین قرار است در زمینه‌ی واردات سخت افزار نیز چارچوبی مشخص و فرایند فناوری در نحوه‌ی مدیریت شود تا مشخص گردد که قابلیت تولید چه تجهیزاتی در داخل وجود داشته و چه تجهیزاتی باید از خارج وارد شوند، بنابراین با توجه به این مساله ظرفیت‌های داخلی شناسایی خواهند شد.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات افزود‌: در شورای عالی IT مقرر شده تا راهبرد برنامه‌های کلان در بحث امنیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات تدوین و به تصویب برسد.

  • ۸۵/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">