ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال‌شرق کشور گفت: مساله کم‌فروشی اینترنت در خراسان شمالی و استان‌های زیر پوشش منطقه شمال‌شرق بسیار کم و در حد صفر است.

محمد شمسایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته بر روی شکایات صورت گرفته در حوزه فروش اینترنت، تقریبا در هیچ موردی به این نتیجه نرسیدیم که کم فروشی صورت گرفته باشد.

وی با بیان اینکه شکایت از اپراتورها و ارتباطات سیار در سال جاری کاهش یافته است،  گفت: سال گذشته ۳۴۷ شکایت در مورد ارتباطات سیار به دست ما رسید که به همه رسیدگی شد و امسال این شکایات به ۲۷۴ فقره کاهش یافت، اما شمار شکایات حوزه تلفن ثابت که سال گذشته ۵۴۲ فقره بود امسال به ۷۴۹ مورد افزایش یافت و تاکنون در مجموع به ۹۸ درصد شکایات رسیدگی شده است.

وی افزود: عمده این شکایت ها ناشی از برداشت متفاوت مشترک و اپراتور در خصوص پهنای باند و حجم دانلود بود که در بیشتر موارد مشترکان با این حس که کم فروشی صورت گرفته است، اقامه دعوی کرده بودند.

شماسیی گفت: در بررسی ها مشخص شد بخش عمده ای از شکایات ناشی از موارد قهری است که منجر به سرویس دهی نامناسب می شود و یکی از این عوامل سرقت کابل و تجهیزات ایستگاه ها و دکل های مخابراتی است که مجموعه وسیعی از مردم و امور ارتباطی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات مردم در ارتباط با خدمات اپراتورها و مخابرات طراحی شده است، گفت: مردم می توانند شکایات خود را در مورد خدمات دهی اپراتورها و ارتباطات مخابراتی ثابت و سیار از طریق این سامانه مطرح کنند و مطمئن باشند که با جزییات و به ریز به آن رسیدگی می شود.

 

افزایش سرقت کابل در خراسان شمالی

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور، سرقت کابل و تجهیزات را یکی از مواردی اعلام کرد که در خراسان شمالی به نسبت سایر استان ها بیشتر است و افزود: مردم در مورد نگهداری از تجهیرات و زیرساخت ها کمک کنند زیرا این کار به تنهایی از دست اپراتورها بر نمی آید و نگهداری و جبران خسارت ها به سختی ممکن می شود و فقط با کمک مردم می توان امیدوار بود شبکه ای که ایجاد شده با امنیت کار خود را انجام دهد.

شمسایی در رابطه با تشکیل کمیته فنی در استان ها نیز گفت: در استانهایی مانند خراسان شمالی، هم افزایی و همگرایی دستگاه ها در نصب دکل ها و تجهیزات مخابراتی مطلوب است و اگرچه بوروکراسی اداری کارها را طولانی می کند اما بالاخره کار اجرا شده و گره نمی خورد.

وی گفت: در استان هایی کمیته فنی تشکیل می شود که برای نصب دکل و ساخت و سازهای مرتب با آن مشکلات مختلفی باشد و دستگاه های متولی کمتر همکاری کنند به عنوان مثال در خراسان رضوی فقط در مشهد ۶۹ گره مخابراتی وجود داشت که با تشکیل کمیته فنی برطرف شد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل نیازی به تشکیل کمینه فنی برای برداشتن موانع نصب و اجرای دکل ها و ایستگاههای مخابراتی در خراسان شمالی وجود ندارد و کار تقریبا روان است.

 

کندی اینترنت در منطقه

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور در مورد قطع و وصل و کندی شبکه های تلفن همراه و اینترنت در این منطقه در ماه های اخیر گفت: شبکه تلفن همراه شبکه ای پویاست که از ساخت و سازها و ارتفاع بناها، تعداد بهره برداران و حوادث تاثیر می پذیرد و این عوامل بر ترافیک مخابراتی و ارتباطی اثرگذار است.

وی اظهار داشت: این عوامل موجب ایجاد نقاط کور می شود و ما وظیفه داریم پوشش و کیفیت شبکه ها را رصد کنیم که در این موارد نیز با اپراتورها همیشه در تماس و تعامل هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در استفاده بهینه از امکانات ارتباطی باید نهادینه شود، گفت: از مشترکان درخواست می کنیم در جایی که می شود از پیامک استفاده کنند از تماس صورتی استفاده نکنند و در به کارگیری سرویس ها، اولویت مصرف را رعایت کنند.

شمسایی افزود: تمام موانع موجود در مسیر توسعه شبکه تلفن همراه استان ها و سرویس ها شناسایی شده است که تامین تجهیزات و ناامنی سایت ها از آن جمله است.

وی مقررات دستگاه ها و نهادهای دیگر را از دیگر عوامل بازدارنده بیان کرد و افزود: مصوبات و دستورالعمل های زائد مانع رشد سریع توسعه ارتباطات است.

وی از مردم خواست که حتما شکایات خود را در رابطه با خدمات اپراتورها و مخابرات از طریق سامانه ۱۹۵ مطرح کنند و افزود: مردم مطمئن باشند با دقت شکایات و دغدغه های مردم رصد و دنبال می شود تا به نتیجه برسد.

 

تشعشع دکل های مخابراتی

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: در مورد نصب دکل های مخابراتی در محدوده شهرها و روستاها در منطقه شمال شرق نیز بعضا اعتراض هایی وجود دارد و مقاومت هایی دیده می شود اما مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند زیرا میزان تشعشعات این دکل ها پایین تر از شاخص جهانی است و این وضعیت به صورت مرتب پایش و رصد می شود.

وی در مورد میزان استاندارد شدت امواج الکترومغناطیسی نیز اظهار داشت: میزان استاندارد پرتوهای ناشی از دکل ها و آنتن‌های اپراتورهای موبایل برای فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز،  ۴۴۰ میکرو وات بر سانتی‌متر مربع (معادل میدان الکتریکی ۴۱ ولت بر متر) تعیین شده که این عدد در نزدیکی دکل های مخابراتی منطقه شمالشرق حدود یک میکرووات بر سانتی متر مربع و کمتر از استاندارد است و مردم نباید در این مورد نگرانی داشته باشند.

شمسایی خاطرنشان کرد: در واقع مردم باید دغدغه کیفیت پوشش شبکه های مخابراتی را داشته باشند زیرا تشعشعات نگران کننده نیست.

استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گلستان زیر پوشش اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شرق کشور هستند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ و با استناد به ماده ۷ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی این وزارتخانه و اداره‌کل ارتباطات رادیویی تاسیس شد.

هدف از ایجاد این سازمان ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">