ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش متقاضیان ایرانسل

| يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

موج نارضایتی‌‏های مشتریان از مشکلات مختلف شبکه ایرانسل باعث شد تا بسیاری از مشترکان اقدام به فروش سیم کارت‌‏های خود کرده و از خیر این سیم کارت‌‏های به اصطلاح ارزان قیمت بگذرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشکل افزایش تعرفه مکالمه با سیم کارت‌‏های ایرانسل و بحث تبدیل و تغییر هزینه مکالمات از دقیقه به ثانیه برای مشترکان این شبکه از یک سو و نیز وضعیت آنتن دهی این سیم کارت‌‏ها از سوی دیگر سبب افزایش تعداد معترضان شبکه اپراتور دوم تلفن همراه شد.

در همین حال کارشناسان بازار تلفن همراه بر این باورند که ضعف مدیریت و عدم پاسخگویی مسئولان این شبکه موجب شده است تا هر روز از تعداد متقاضیان سیم کارت‌‏های دائمی و اعتباری ایرانسل کاسته شود.

یکی از فروشندگان سیم کارت‌‏های ایرانسل در مرکز تهران به خبرنگار ایلنا گفت: افزایش تعرفه‌‏ها و عدم سرویس‌‏دهی مناسب به مشترکان موجب شده است تا تعداد متقاضیان ایرانسل نسبت به روزهای اول بسیار کاهش یابد.

وی، افزود: ایرانسل با عدم اطلاع رسانی در خصوص نحوه محاسبه هزینه مکالمات خود از ابتدای فعالیتش و عدم اعتمادسازی در میان مردم، بسیاری از مشترکان خود را از دست داد.

یکی دیگر از فعالان بازار سیم کارت معتقد است؛ این شرکت پس از عرضه سیم کارت‌‏های خود اقدام به افزایش تعرفه و بعد ثانیه یا دقیقه‌‏ای شدن هزینه مکالمات کرد، در صورتی که اکثر مردم ما فقط ارتباطی ارزان و کاملا ساده نیاز داشته و به بحث‌‏های حاشیه‌‏‌‏ای و ارائه سرویس‌‏های مختلف نیاز ندارند.

وی، خاطرنشان کرد: تنها حدود 2 درصد از مشترکان به سرویس‌‏های جدیدی چون GPRS و MMS نیاز دارند.

این فروشنده سیم کارت، در خصوص عدم پرداخت هزینه سیم کارت‌‏های دائمی ایرانسل به مشترکان نیز اظهارداشت: اگر سیم کارت‌‏های دائمی ایرانسل از کیفیت مناسبی برخوردار بود نباید برای پس گرفتن سیم کارت ‌‏های خود مشکلی داشت، اما به طور قطع این سیم کارت‌‏ها از کیفیت مناسب برخوردار نبوده که مسئولان آن اعلام کرده‌‏اند که سیم کارت‌‏های ایرانسل به هیچ وجه پس گرفته نمی‌‏شود.

وی، در خصوص میزان استقبال از سیم کارت‌‏های دیگر با بیان این که در حال حاضر در بازار تلفن همراه تالیا قوی‌‏تر از ایرانسل است خاطرنشان کرد: میزان تقاضای این سیم کارت‌‏ها و نیز سیم کارت‌‏های اپراتور اول در بازار افزایش یافته است.

یکی دیگر از فروشندگان سیم کارت‌‏های ایرانسل نیز با اشاره به کاهش میزان تقاضای این سیم کارت‌‏ها در بازار، تاکید کرد: افزایش تعرفه هزینه مکالمه با سیم کارت‌‏های ایرانسل، عدم آنتن دهی در برخی مناطق، ورود سیم کارت‌‏های اعتباری دولتی و تالیا از جمله دلایل کاهش میزان تقاضای سیم کارت های ایرانسل است.

  • ۸۶/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">