ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مقام آگاه گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته گزارشهای کامل و صحیحی در خصوص اختلالات شبکه به مقامات بالا ارسال نشده است.

این مقام آگاه به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شناسایی و حل مشکل اختلالات شبکه تلفن همراه کار ناممکنی نیست و می‌توان با کار کارشناسی و قوی آن را انجام داد.

وی ادامه داد: باید این پرسش را از مسوولان پرسید که آیا شناسایی مشکلات شبکه نیاز به چند سال دارد.

این مقام آگاه تاکید کرد: در طی سالهای گذشته و اخیر گزارش‌های نادرستی از اختللات شبکه تلفن همراه به مقامات بالا ارسال شده است و اگر این امر به درستی انجام می‌شد شاید در سالهای قبل مشکل شبکه تلفن همراه حل شده بود.

وی در ادامه به طراحی نادرست شبکه تلفن همراه در ابتدای کار اشاره کرد و گفت: این امر رفع معضلات شبکه تلفن همراه را کند تر کرده است.

گزارش فارس حاکی است: چندی پیش معصوم فردیس معاون وزیر ارتباطات ورود اپراتور اول به عرصه واگذاری سیم کارت اعتباری را به صلاح ندانسته بود و گفته بود: دولت بهتر به جای این کار برای واگذاری سیم کارتهای ثبت نامی در سال گذشته تلاش کند.

این در حالی است که با وجود تأکیدات مکرر مسئولان ارشد وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات سیار در خصوص برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز هر نوع اختلال در شبکه مخابراتی کشور به هنگام تحویل سال نو بررسی ها از تکرار داستان چندین ساله اختلالات گسترده در شبکه مخابرات کشور حکایت دارد.

در نوروز امسال نه تنها امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه در شبکه تلفن همراه دولتی کشور تا ساعتها و در برخی نقاط کشور مانند استان های شمالی تا چند روز وجود نداشت که در اغلب استان های گردشگرپذیر امکان برقراری تماس های عادی نیز در ساعات تحویل سال برای مشترکین مقدور نبود.

در همین حال بررسی های صورت گرفته از تنها شبکه غیردولتی تلفن همراه کشور که به دلایل مختلف تاکنون محدود به شهر تهران بوده نیز از رضایت نسبی مشترکین این شبکه برای برقراری تماس های خود در ساعات تحویل سال نو حکایت دارد.

به اعتقاد کارشناسان رضایت نسبی مشترکین تنها شبکه غیردولتی تلفن همراه کشور به دلیل محدود بودن خدمات رسانی به مشترکین این شبکه در تهران که در ایام تعطیلات نوروزی بسیاری از سکنه آن شهر را ترک کرده بودند می باشد.

در همین حال بنا به اظهار برخی مشترکین شبکه تلفن همراه اعتباری کشور این شبکه در برخی نقاط از جمله شهرهای مشهد، زاهدان، سمنان، تبریز، قم، زنجان و برخی نقاط دیگر کشور به مشترکین خود خدمات رسانی کرده که این مسئله تاکنون از سوی مقام های رسمی تالیا اعلام نشده است.

داستان تکراری بروز اختلالات گسترده در شبکه تلفن همراه دولتی کشور در ساعات پرمصرف در شرایطی امسال نیز تکرار شد که برای نخستین بار پس از 12 سال که از بهره برداری این شبکه می گذرد امکان دریافت و ارسال پیام کوتاه برای همه مشترکین این شبکه از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته فراهم شده است.

  • ۸۵/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">