ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

51 پله صعود ایران در ارتباطات جهانی

| سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۸۵، ۰۵:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:تجدید ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات گویای ارتقای 51 رتبه‌ای ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در فاصله سالهای 2000 تا 2002 میلادی است که این ارتقا ایران را به رتبه 77 در ارتباطات جهانی رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات «سید‌احمد معتمدی»با اعلام این مطلب، افزود: در سال 2000 میلادی ایران در جایگاه 128 ارتباطات جهان قرار داشت که با توسعه‌های انجام شده در زمینه‌های تلفن ثابت شهری و روستایی، گسترش تلفن همراه و دسترسی به اینترنت، این جایگاه با تجدید ارزیابی اعلام شده در سال 2003 به رتبه 77 ارتقا یافته و نشان دهنده رشد 51 رتبه‌ای جایگاه کشور در ارتباطات جهان ظرف 2 سال است.

وی ادامه داد با احتساب آمارهای جدید فعالیت بخش ارتباطات ایران در رتبه‌بندی جهانی، بین رتبه‌های 60 و 70 دنیا قرار خواهیم گرفت.

گفتنی است که پیش از اجرای برنامه سوم توسعه کشور، ایران در میان کشورهای با سطح پایین دسترسی به ارتباطات قرار داشت که اکنون به سطح کشورهای متوسط ارتقای جایگاه یافته و در مکانی بهتر از کشورهای عربستان سعودی، مصر، کوبا، الجزایر و هند قرار گرفته است.

معتمدی همچنین اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش امتیاز میزان دسترسی کشور از 43 کنونی به 50، ایران بتواند هرچه زودتر جزو کشورهای با «دسترسی بالا به ارتباطات» قرار گیرد.

وزیر ارتباطات در این زمینه به اهمیت فعال شدن بهره‌برداران (اپراتورهای) دوم و سوم تلفن همراه در کشور، اشاره کرد که می‌تواند میزان دسترسی مردم به ارتباطات را به سرعت افزایش دهد.

وی با اشاره به تصویب قانون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواخر سال 82 گفت: در بخش تشکیلات، با تشکیل سازمان فضایی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و تصویب اساسنامه‌ آنها اقدام شد.

همچنین در بخش مخابرات نیز با ایجاد 3 شرکت جدید ارتباطات سیار، ارتباطات دیتا و زیرساخت، در راستای تغییر ساختار قدم برداشتیم.

معتمدی در ادامه با اشاره به افزایش سرانه مرسولات پستی از 8/4 در ابتدای برنامه به 9 در انتهای برنامه سوم، اظهار داشت: در بخش پست بانک و شرکت خدمات هوایی پیام نیز حرکتهای خوبی صورت گرفته است.

وی سپس با اشاره به حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های ارتباطی، افزود: در بحث آزاد‌سازی بیشترین مجوزها در بخش اطلاع‌رسانی صادر شد در این خصوص غیر از ISP ها و ICPها، در زمینه واگذاری اینترنت پر سرعت چند شرکت فعال شد.

  • ۸۵/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">