ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخاب شرکت برتر اینترنتی به روش آق فری

| يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

می‌گم این موازی‌کاری تو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نه تنها تمومی نداره بلکه روند رو به رشدی هم پیدا کرده. ظاهرا بعضی نهادها از بس بیکار هستن و عملکرد خاصی نمی‌تونن برای خودشون بتراشن، دارن می‌رن سراغ این که کی چیکار میکنه اونها هم همون کار رو بکنن.

حالا موازی کاری یه طرف این که توی یه مجموعه و زیر یه سقف با هم موازی کاری میشه رو کجای دلمون بذاریم آخه.

ماجرایی که این هفته می‌خام براتون تعریف بکنم به ارایه دو تا آمار از شرکت‌های برتر اینترنتی هست که وزارت ارتباطات هر چند وقت یکبار معرفیشون می‌کنه.

تا چند سال پیش یه مرکزی بود به نام متما که از زیرمجموعه‌های سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات هست. این مرکزه میومد به ملت می‌گفت که مثلا ما تو شهرهای مختلف بررسی کردیم و در نهایت بهترین شرکت‌های اینترنتی تو هر شهر رو به ترتیب سرعت ارایه خدمات معرفی می‌کردن.

حالا ملت از این آمار استفاده‌ای می‌کردن یا نه بمونه برای بعد. به هر حال یه آماری ارایه می‌شد که بهتر از هیچی بود.

حالا چند ماهی هست که سازمان تنظیم مقررات که اتفاقا ایشون هم از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات هست، شروع کرده دقیقا همون کاری رو میکنه که متمایی‌ها می‌کنن. یعنی از دل یک وزارتخونه و زیر یک سقف دو تا آمار از شرکت‌های برتر اینترنتی منتشر می‌شه.

نه صبر کنید، موضوع این موازی کاریه نیست. این که پدیده‌ای طبیعی تو کشور ما هست و اصلا خیالی نیست، شما هم ذهن خودتونو درگیر هزینه‌هایی که صرف این موازی‌کاری‌ها میشه نکنید، به هر حال باید یه کاری انجام بشه. اصلا درست نیست کسی بیکار بمونه.

موضوع اینجاست که این دو تا آمار کاملا متفاوت هستن! به قول نقی معمولی، مگه میشه؟ مگه داریم؟!

اتفاقا در این مورد هم داریم هم شده. یعنی ماجرا اینطوریه که شرکت‌هایی رو که رگولاتوری اول و به قول خودشون برتر معرفی می‌کنه تو آماری که متما ارایه می‌ده نه تنها بالای جدول نیستن، بلکه اون پایین‌ها مستقر شدن.

پس همانطور که مشاهده می‌شود، هم داریم هم می‌شود! این وسط کاربرای بنده خدا هم موندن که خب به کدوم آمار باید استناد کنن و این کار وزارت ارتباطات ما رو یاد این ترانه انداخت که " میون دو تا دلبر، من دو دلم کدوم ور، این ور برم یا اون ور؟!"

نه صبر کنید، موضوع این مطلب این هم نیست! یعنی این که آمار این‌ها متفاوت هست، بماند برای بعد.

من الان موندم مبنای آمارگیری این دو نهاد بزرگوار دقیقا چی هست که دو تا خروجی می‌ده؟ یعنی اگه بشن سه تا نهاد یا ده تا نهاد نتیجه هم سه جور و ده جور می‌شه؟

یعنی دو جور خط‌کش دارن؟ اصلا برام سوال شد که سرعت اینترنت این شرکت‌ها چطوری اندازه‌گیری میشه؟ ای بابا توصیه من به کاربرا اینه برید تو اینترنت ببینید مردم به کدوم شرکت کمتر فحش دادن از همونجا اینترنت بخرید.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">