ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست آمریکا برای شنود کاربران تلگرام

| چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

نیانگذار شبکه پیام رسان تلگرام به تازگی فاش کرد که در سفرهایش به آمریکا بارها با ماموران پلیس فدرال آمریکا برخورد داشته و اداره تحقیقات آن کشور (اف بی‌آی) با نصب ابزارهای مخرب مخفیانه سعی در جاسوسی از کاربران این پیام‌رسان را داشته است.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: پاول دورف کارآفرین روسی در حوزه فناوری اطلاعات و از بنیانگذاران تلگرام در گفت وگو با تاکر کارلسون مجری و تحلیگر آمریکایی به موضوعات مختلفی از جمله سفرش به آمریکا پرداخت.

این کارآفرین ۳۹ ساله فاش کرد که در طول مدت حضورش در آمریکا از نزدیک توسط اداره تحقیقات فدرال (FBI) تحت نظر بوده است.

وی در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: هر وقت که به آمریکا می آمدیم بیش از حد مورد توجه پلیس فدرال آمریکا و سازمان های امنیتی این کشور بودیم.

این تاجر با اعلام اینکه یکی از کارمندانش یک بار به او گفته بود که ماموران دولت آمریکا به او نزدیک شده اند و قصد ارتباط گیری با او را داشته اند، مدعی شد که مقامات امنیت سایبری تلاش کردند به طور مخفیانه یکی از مهندسانش را به خدمت بگیرند.

دورف چنین استدلال کرد که ماموران آمریکایی تلاش کردند این مهندس را به استفاده از ابزارهای «منبع باز (open-source) خاص» که می توان در کدهای تلگرام وارد کرد ترغیب کنند.

به اعتقاد بنیانگذار تلگرام، از این به اصطلاح «بک دُر» Backdoor یا در پشتی می توان برای هک کردن این پلتفورم استفاده کرد.

دورف در پاسخ به این که آیا نفوذ به سامانه های تلگرام به دولت آمریکا امکان جاسوسی از کاربرانش را می دهد گفت که این احتمال را رد نمی کند و هر دولتی بالقوه می تواند این اقدام را انجام دهد.

وی تاکید کرد «بک درها، بک در هستند صرف نظر از این که چه کسی از آن استفاده می کند».

دورف خاطرنشان کرد که «شخصا فشارهای مشابهی» را در آمریکا تجربه کرده و در موارد بسیاری مقامات پلیس آمریکا برخوردهای مشابهی با او داشته اند.

بنیانگذار تلگرام گفت: هر وقت به آمریکا می رفتم دو مامور اف بی آی در فروگاه به استقبال می امدند و از من سوال می پرسیدند. یک بار ساعت ۹ صبح داشتم صبحانه می خوردم و مامور اف بی آی در خانه ای که اجاره کرده بودم ظاهر شد.

دورف افزود: آنها می دانستند که او و تمیش چکار می کنند اما ماموران به دنبال جزییات بودند.
وی همچنین گفت: برداشت من این است که آنها می خواستند ارتباط برقرار کنند تا بهتر تلگرام را کنترل کنند. برای ما که یک شبکه رسانه اجتماعی متمرکز بر حریم خصوصی را اداره می کنیم، احتمالا می خواهیم بر روی کار خود تمرکز کنیم و بر روابط دولتی از این دست متمرکز نیستیم.

  • ۰۳/۰۱/۲۹

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">