ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۲۵ کشور با بیشترین تعداد کاربران اینترنت

| دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

آسیه فروردین - طبق داده‌های سال ۲۰۲۳ موسسه Internet World Stats، حدود ۶۷.۹ درصد جمعیت جهان، که بالغ بر ۵.۴ میلیارد نفر هستند، به طور فعال از اینترنت استفاده می‌کنند. علاوه بر این، روندها نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت با نرخ سالانه ۴ درصد افزایش می‌یابد.

بنابراین تخمین زده می‌شود که سالانه ۱۹۶ میلیون نفر جدید، به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند.

بخش اقتصادی سایت یاهو در گزارشی نوشت: وقتی نگاهی عمیق‌تر به جمعیت‌شناسی کاربران بیندازیم، متوجه می‌شویم که استفاده از اینترنت، ارتباط نزدیکی با توسعه کشور دارد. بر اساس یافته‌های اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، در سال ۲۰۲۰، از هر ۱۰ نفر در کشورهای پردرآمد، ۹ نفر از اینترنت استفاده می‌کردند. در مقایسه با این موضوع، در کشورهای کم‌درآمد، تا سال ۲۰۲۳، تنها ۲۷ درصد جمعیت از اینترنت استفاده می‌کنند که البته با توجه به میزان ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۲، افزایش یافته است. شکاف در کاربران اینترنت، بیانگر اختلاف دیجیتال بین کشورها و مناطق با درآمد بالا و پایین است.

اینترنت، دسترسی روزانه به حجم وسیعی از اطلاعات و دانش را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و با این کار، شکاف آموزش و یادگیری بین جمعیت شهری و روستایی را پر می‌کند. همچنین اینترنت، فرصت‌های شغلی فراوان، ایجاد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند. علاوه بر این، اینترنت با ایجاد ارتباط بین مردم در سطح جهانی، شکاف ارتباطی را پر می‌کند و مهم‌تر از همه، به افراد کشورهای در حال توسعه اجازه می‌دهد تا از اخبار جهانی مطلع شوند و در مکالمات آنلاین شرکت کنند. این ارتباط و مشارکت در مقیاس جهانی، آگاهی را در بین افراد کم‌برخوردار، گسترش و در درازمدت، نابرابری را کاهش می‌دهد.

افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، از همه این مزایا محروم می‌مانند و دانش آنها از رویدادهای روز دنیا نیز به شدت محدود و تحت‌تاثیر رسانه‌ها و ادبیات محلی است. اگرچه توسعه یک کشور در زمینه ارائه اینترنت بر جمعیت تاثیر می‌گذارد اما دلایل دیگری وجود دارد که باعث می‌شود مردم از دسترسی به اینترنت محروم شوند.

برای مثال در کره‌شمالی، شهروندان به دلیل سانسور نمی‌توانند از اینترنت استفاده کنند و کاربری اینترنت برای عموم مردم غیرقانونی است و تنها چند هزار تن از افرادی که نخبگان این کشور گفته می‌شوند به آن دسترسی دارند. بقیه ۲۵ میلیون شهروند، دسترسی بسیار محدود به اطلاعات، آموزش آنلاین و فرصت‌های رشد دارند. در حالی که آنها به یک اینترانت داخلی دسترسی دارند که اجازه دسترسی به ‌سایت‌های بسیار محدود و تحت نظارت را می‌دهد، ساکنان کره‌شمالی فقط می‌توانند حدس بزنند که اینترنت واقعی چگونه به نظر می‌رسد!

به طور کلی، با وجود اینکه امروزه میلیاردها نفر به اینترنت دسترسی ندارند، استفاده از این فناوری برای رشد افراد و برای پیشرفت کشورها حیاتی است. اگر به این موضوع نگاه کنید که چگونه کشورهایی که بالاترین ضریب نفوذ اینترنت را دارند، کشورهای دارای اقتصاد مرفه هستند که شما را هم به همین نتیجه می‌رساند.

برخی از بازیگران کلیدی در صنعت مخابرات و دیجیتال که در پروژه‌ها و ابتکارات جدید برای دسترسی بیشتر به اینترنت برای همه سرمایه‌گذاری کرده‌اند عبارتند از:

شرکت Comcast Corporation (NASDAQ:CMCSA)، شرکت Verizon Communications Inc. (NYSE:VZ) و شرکت AT&T Inc (NYSE: T).

در این زمینه،Comcast Corporation ، یک شرکت چندملیتی مخابراتی و رسانه‌ای آمریکایی است. این شرکت با ابتکار عمل خود، اخیرا سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی Project UP انجام داده است. هدف Comcast  از طریق این پروژه، پیشبرد ارزش دیجیتال و ساختن آینده‌ای است که در آن، اینترنت برای میلیون‌ها نفر بیشتر در دسترس باشد. طبق اعلام این شرکت، این تعهد، در کنار سایر پروژه‌های جدید، بر ۵۰ میلیون آمریکایی در ۱۰ سال آینده تاثیر می‌گذارد.

به طور مشابه، شرکت Verizon Communications Inc، در چندین پروژه برای پیشرفت صنعت مخابرات سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در حال گذراندن تحول عظیم و چندساله شبکه است، خدمات ۵G  را به بیش از ۲۳۰ میلیون نفر معرفی می‌کند، دسترسی به اینترنت را برای پوشش دادن بیش از ۴۰ میلیون خانوار گسترش می‌دهد و شبکه را برای عملکرد بهتر در محیط بومی ابری، طراحی مجدد می‌کند.

همچنین شرکت  AT&T Incبزرگ‌ترین حامل شبکه بی‌سیم در ایالات متحده، با بیش از ۵۵۰ پروژه در سال ۲۰۲۱، به طور فعال در پروژه‌های مختلف مخابراتی شرکت داشته و به پیشرفت و ارتقای زیرساخت شبکه خود در ایالات مختلف ادامه می‌دهد. در ژانویه ۲۰۲۴، این شرکت، یک پروژه ۴.۴ میلیون دلاری عمومی-خصوصی را در بونویل، میسوری تکمیل کرد و ضمن گسترش دسترسی پهنای باند در شهر، پهنای باند مبتنی بر فیبر را برای بیش از ۴۰۰۰ مکان مشتری جدید، در دسترس قرار داد.

با این مقدمه در فهرست زیر، ۲۵ کشور با بیشترین تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۴ معرفی شده‌اند. برای فهرست ۲۵ کشور با بیشترین تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۴، جدیدترین داده‌های موجود را از کتاب حقایق جهانی سازمان سیا (CIA) تهیه کرده‌ایم. این فهرست به ترتیب صعودی، برترین کشورهای دارای بیشترین کاربر اینترنت است که از رتبه ۲۵ به ۱ می‌رسد.

  • آرژانتین: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۳۹،۱۵۰،۰۰۰

طبق آمار سازمان سیا، آرژانتین حدود ۳۹ میلیون و ۱۵۰ هزار کاربر اینترنت دارد. در حال حاضر، شبکه فیبر نوری فعلی این کشور، بیش از ۳۳۰۰۰ کیلومتر با ۸۵ درصد فیبر «روشن» (فعال) را پوشش می‌دهد اما بسیاری از شهروندان هنوز به اینترنت مناسب دسترسی ندارند و سرعت کلی اینترنت آرژانتین، ۱۵ درصد کمتر از همتایان منطقه‌ای است. البته دولت آرژانتین قصد دارد در زیرساخت‌های اینترنتی این کشور، سرمایه‌گذاری بیشتری کند و پیاده‌سازی فیبر به خانه (FTTH)، را که مدت‌ها به تاخیر افتاده، بهبود بخشد.

  • آفریقای جنوبی: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۴۲,۴۸۰,۰۰۰

آفریقای جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آفریقایی از نظر فناوری است و طبق برآوردهای سال ۲۰۲۱، حدود ۴۲ میلیون و ۴۸۰ هزار کاربر اینترنت دارد. اینترنت آفریقای جنوبی، مقرون به صرفه است و کیفیت اینترنت با میانگین سرعت اینترنت ثابت در این کشور، به میانگین جهانی نزدیک می‌شود.

  • اسپانیا: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۴۴،۱۸۰،۰۰۰

اسپانیا با ۴۴ میلیون و ۱۸۰ هزار کاربر اینترنت، بیست و سومین کشوری است که بیشترین کاربران اینترنت در جهان امروز را دارد. این کشور، یکی از پیشگامان پهنای باند فیبر و یکی از ۲۵ کشور برتر با بالاترین ضریب نفوذ اینترنت تا سال ۲۰۲۴ است.

  • ایتالیا: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۴۴،۲۵۰،۰۰۰

زیرساخت اینترنت ایتالیا که در رتبه ۲۲ قرار دارد، شامل اتصالات پهن‌باند، بی‌سیم و فیبر نوری است. بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱، ایتالیا ۴۴ میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر اینترنت دارد؛ یعنی حدود ۷۴.۸۶ درصد جمعیت ایتالیا از اینترنت استفاده می‌کنند.

  • پاکستان: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۴۸،۳۰۰،۰۰۰

پاکستان با ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر اینترنت، زیرساخت در حال توسعه دارد که در سال های اخیر، رشد چشمگیری داشته است. اداره مخابرات پاکستان گزارش داد که از سال ۲۰۲۰، پس از کووید ۱۹، استفاده از اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یافته، زیرا عملیات آنلاین توسط موسسات و مشاغل بیشتر پذیرفته شده است.

  • کره جنوبی: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۵۰,۹۶۰,۰۰۰

کره‌جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان امروز است. از نظر اینترنت، این کشور ۵۰ میلیون و ۹۶۰ هزار کاربر اینترنت دارد و کل کشور از طریق اینترنت به خوبی متصل است. طبق شاخص جهانی  SpeedTest، کره جنوبی دارای میانگین سرعت اینترنت موبایل ۱۵۰.۲۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت ۱۶۲.۹۵ مگابیت در ثانیه، در زمان نگارش این مقاله است.

  • فرانسه: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۵۵،۹۰۰،۰۰۰

فرانسه با حدود ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر اینترنت، نوزدهمین کشور دارای بیشترین کاربران اینترنت در جهان امروز است. در سال ۲۰۱۳، دولت فرانسه طرح اینترنت پرسرعت را از زمان اتصال سریع برای ساکنان مناطق شهری و روستایی تا سال ۲۰۲۵ برای اطمینان راه‌اندازی کرد. تاکنون، دولت پیشرفت قابل توجهی در این طرح داشته است.

  • فیلیپین: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۵۸،۳۰۰،۰۰۰

بر اساس آمار اداره سرشماری ایالات متحده، فیلیپین ۱۱۸.۳ میلیون نفر جمعیت دارد. با این حال، از این تعداد جمعیت، تنها ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فیلیپینی، کاربر اینترنت هستند. اگرچه این امر بدان معناست که فیلیپین، هجدهمین کشور دارای بیشترین تعداد کاربران اینترنت دنیاست اما همچنین به این معناست که تقریبا ۵۰ درصد جمعیت، امکانات لازم برای استفاده از اینترنت را ندارند. در اکتبر ۲۰۲۲، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات (DICT) مدعی شد در حال کار روی اتصال اینترنت در سراسر کشور است اما ممکن است «مدتی طول بکشد» تا بیشتر جمعیت به آن دسترسی پیدا کنند.

  • تایلند: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۶۱،۲۰۰،۰۰۰

کمیسیون ملی پخش و ارتباطات تایلند (NBTC)، بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱، حدود ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر اینترنت دارد. این کشور قصد دارد مردم را از طریق پذیرش۵G  و طرح صنعت تایلند ۴.۰، به هاب دیجیتال ASEAN تبدیل کند.

  • انگلستان: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۶۴,۹۹۰,۰۰۰

بریتانیا با رتبه شانزدهم، دارای زیرساخت اینترنت توسعه‌یافته با ۶۴ میلیون و ۹۹۰ هزار کاربر اینترنت و چندین ارائه‌دهنده از جمله Verizon Communications Inc. و Vodafone است. زیرساخت‌های مخابراتی این کشور، دسترسی به جمعیت بریتانیا را از طریق فیبر، کابل، موبایل و شبکه‌های بی‌سیم ثابت فراهم می‌کند. بریتانیا همچنین یکی از بالاترین ضرایب نفوذ اینترنت در جهان را دارد.

  • بنگلادش: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۶۶،۳۰۰،۰۰۰

بنگلادش بیش از ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر اینترنت دارد و در زمینه شاخص کیفیت زندگی دیجیتال موسسه سرف‌شارک (Surfshark) در سال ۲۰۲۳، در بین ۱۲۱ کشور، در رتبه ۸۲ قرار گرفت. در سال ۲۰۲۲، پروژه زیرساخت شبکه چین با هدف بهبود بخش ICT بنگلادش پس از شش سال و سه سال متفاوت به نتیجه رسید. با تکمیل فاز سوم و نهایی، انتظار می‌رود این کشور، شاهد رشد قابل توجهی در اتصال پهنای باند ثابت خود باشد. در فوریه ۲۰۲۴، رگولاتور اینترنت بنگلادش به اپراتورهای مخابراتی این کشور اجازه داد تا دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) را ارائه دهند. در اوایل همان ماه، دستورالعمل صدور مجوز که به اپراتورها اجازه می‌داد فناوری ۵G را ظرف یک سال عرضه کنند، نیز صادر شد.

  • ترکیه: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۶۸،۸۵۰،۰۰۰

طبق داده‌های سازمان سیا، ترکیه، چهاردهمین کشور دارای بیشترین کاربران اینترنت است. همچنین بر اساس شاخص جهانی SpeedTest، ترکیه دارای میانگین سرعت اینترنت تلفن همراه ۳۶.۷۵ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت ۴۰.۹۸ مگابیت بر ثانیه است. این امر بدین معناست که این کشور هنوز از نظر سرعت اینترنت، راه زیادی در پیش دارد.

  • ایران: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۶۹,۵۲۰,۰۰۰

بعد از این فهرست، جمهوری اسلامی ایران حدود ۶۹ میلیون و ۵۲۰ هزار کاربر اینترنت دارد اما در مجموع، دارای ۸۷.۵۹ میلیون نفر جمعیت است. دولت ایران همچنین به سانسور اینترنتی و قطع کامل اینترنت، شهرت دارد. (در این گزارش به توسعه پروژه فیبرنوری ایران اشاره‌ای نشده است.)

  • ویتنام: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۷۱,۷۸۰,۰۰۰

ویتنام، کشوری که به عنوان یکی از مقاصد پیشرو در برون‌سپاری فناوری اطلاعات شناخته می‌شود، حدود ۷۱ میلیون و ۷۸۰ هزار کاربر اینترنت دارد. ویتنام همچنین به دلیل سانسور اینترنتی برای کاربرانی که به محتوای غیرقانونی یا ضد دولتی می پردازند، دارای شهرت زیادی است. ایمنی کودکان نیز یکی از دلایل ارائه‌شده توسط دولت برای سانسور اینترنت است. در عین حال، دولت ویتنام، در حال کار برای بهبود بیشتر زیرساخت‌های اینترنتی کلی در این کشور است. هدف ویتنام، قرار گرفتن به عنوان هاب سایبری کاملا شبکه‌ای و امن تا سال ۲۰۳۰ است.

  • آلمان: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۷۵,۵۳۰,۰۰۰

آلمان که در رتبه یازدهم قرار دارد، به دلیل بخش فناوری پررونق و اکوسیستم رو به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، شناخته شده است. آلمان با ۷۵ میلیون و ۵۳۰ هزار کاربر اینترنت، به طور کلی زیرساخت اینترنت توسعه‌یافته دارد. با این حال، به دلیل انحصار بازار شرکت پیشرو ارائه دهنده اینترنت، یعنی دویچه تلکام، اینترنت می‌تواند در این کشور، پرهزینه باشد. طبق نظرسنجی DE-CIX در سال ۲۰۲۲، حدود ۳۸ درصد کاربران آلمانی، روزانه با مشکلات قابل توجه اینترنت، دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

  • مصر: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۷۹،۲۰۰،۰۰۰

با توجه به ۹۴ درصد جمعیت مصر که دارای گوشی هوشمند هستند، ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مصری از اینترنت استفاده می‌کنند. مصر رتبه ۱۰ را در فهرست کشورهای دارای بیشترین تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۴ دارد و نرخ رشد مشابهی در چشم‌انداز دیجیتال این کشور نیز مشاهده شده است.

  • مکزیک: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۹۸,۸۰۰,۰۰۰

بر اساس برآوردهای سال ۲۰۲۱، مکزیک ۹۸ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر اینترنت در این کشور دارد. بر اساس سیستم ملی اطلاعات آماری و جغرافیایی INEGI، حدود ۸۱.۶ درصد جمعیت شهری و ۵۶ درصد جمعیت روستایی به اینترنت دسترسی دارند.

  • ژاپن: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۹۹،۶۰۰،۰۰۰

ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در جهان از نظر فناوری و تولید ناخالص داخلی است. ژاپن با ۹۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر اینترنت در این کشور، از سوی کاربران اینترنتی، به عنوان کشوری که در سال ۲۰۵۰ زندگی می‌کند، لقب گرفته است. زیرساخت اینترنت این کشور به خوبی توسعه‌یافته است و شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم ۴G، بیشتر جمعیت کشور را پوشش می‌دهد.

  • نیجریه: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۱۱۵,۵۰۰,۰۰۰

نیجریه که به عنوان بزرگ‌ترین بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات آفریقا شناخته می‌شود، دارای ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر اینترنت و یک اکوسیستم دیجیتالی پررونق است. کمیسیون ارتباطات نیجریه (NCC)، یک طرح پهن‌باند برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ دارد که هدف آن، ارائه پوشش اینترنتی موثر برای حداقل ۹۰ درصد جمعیت نیجریه تا سال ۲۰۲۵ است.

  • روسیه: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰

روسیه با ۱۳۲ میلیون کاربر اینترنت تا سال ۲۰۲۴، ششمین کشور دارای بیشترین تعداد کاربران اینترنت است. بر اساس شاخص جهانی  SpeedTest، این کشور دارای میانگین سرعت اینترنت موبایل ۲۵.۷۱ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت ۸۵.۹۶ مگابیت بر ثانیه است.

  • اندونزی: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۱۶۷,۴۰۰,۰۰۰

اندونزی با ۱۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر اینترنت و جمعیت کلی حدود ۲۷۵ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۳۹ نفر، در رتبه پنجم قرار دارد. اینترنت پهن‌باند ثابت این کشور نسبتا گران است و در مقایسه با همسایگان ASEAN، کیفیت خدمات اینترنت اندونزی، ضعیف و سرعت دانلود آن، پایین است. به طور کلی، اگرچه استفاده از اینترنت در این کشور در حال رشد است، با این حال، هنوز فضای زیادی برای بهبود در اکوسیستم اینترنت اندونزی وجود دارد.

  • برزیل: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۱۷۰,۱۰۰,۰۰۰

برزیل در کنار داشتن چهارمین کشور دارای بیشترین تعداد کاربران اینترنت، یکی از پیشرفته‌ترین بخش‌های فناوری اطلاعات در جهان را نیز داراست. این کشور، در سال ۲۰۲۳، رتبه ۷ را در فهرست ۲۰ کشور برتر فناوری اطلاعات در جهان کسب کرد. از نظر تامین اینترنت، برزیل تقریبا به همان اندازه در حال پیشرفت است. از سال ۲۰۲۴، این کشور دارای یک بازار متنوع و بسیار رقابتی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی خرده‌فروشی است.

  • ایالات متحده آمریکا: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۳۱۲،۸۰۰،۰۰۰

ایالات متحده دارای بزرگ‌ترین تولید ناخالص داخلی جهان، چشم‌انداز دیجیتالی پررونق و سومین تعداد کاربران اینترنت در جهان را داراست. آمریکا با ۳۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر اینترنت، دوازدهمین کشور از نظر سرعت اینترنت تلفن همراه و هفتمین کشور از نظر سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت تا سال ۲۰۲۴ است.

  • هند: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۶۴۴,۰۰۰,۰۰۰

هند دومین کشور در فهرست کشورهایی است که بیشترین تعداد کاربران اینترنت را دارند. جمعیت هند، ۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۷۰ نفر است که از این تعداد، ۶۴۴ میلیون نفر بر اساس برآوردهای سال ۲۰۲۱، از اینترنت استفاده می‌کنند. البته هند در سال‌های اخیر، رشد قابل توجهی از نظر دسترسی به اینترنت پهن‌باند داشته است. این امر به نوبه خود باعث رشد کشور در بخش‌های کلیدی مانند تجارت الکترونیک، آموزش آنلاین، پرداخت‌های دیجیتال و خدمات دولتی شده است.

  • چین: تعداد کاربران اینترنت (تخمین ۲۰۲۱): ۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰

چین در صدر این فهرست، حدود ۱ میلیارد و ۲۲ میلیون کاربر اینترنت و چشم‌انداز دیجیتالی توسعه‌یافته دارد. در ۱۰ سال گذشته، این کشور تمرکز زیادی روی بهبود سرعت اینترنت خود داشته است. در نتیجه، امروز چین دارای چهارمین سرعت اینترنت همراه (۱۶۴.۵۸ مگابیت بر ثانیه) و پنجمین سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت (۲۵۹.۷۰ مگابیت در ثانیه) در سطح جهان است. (عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">