ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نخستین اخطار و نخستین عذرخواهی

| دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

خاطر مبارکتون باشه، هفته پیش راجع به تفاوت آمارهای داخلی حوزه ICT کشورمون با آمارهای خارجی مجامع بین‌المللی نوشتم و این که هر چی ما تو داخل پیشرفت می‌کنیم، معلوم نیست چرا تو دنیا عقب‌تر می‌ریم. بعد دلایل این موضوع رو بررسی کردم که خب احتمال محال اول، ارایه اطلاعات نادرست در داخل کشور بود که خودم به سرعت تکذیبش کردم. احتمال دوم و نتیجه‌گیری هم این بود که خب چون سرعت خارجی‌ها تو پیشرفت از ما بیشتر هست برای همینه که ما هر چی پیشرفت می‌کنیم بازم آخرای این جدول‌های جهانی هستیم و موضوع شفاف‌سازی شد.

اما در حالیکه انتشار آمارهای دوگانه از یک نهاد یعنی وزارت ارتباطات در خصوص رتبه‌بندی شرکت‌های برتر اینترنتی ادامه داره و هیچ مقام مسوولی در این وزارتخونه نمیاد بگه چرا آخه مردم و کاربرای اینترنت رو گیج می‌کنید، یه اتفاق دیگه افتاد.

چند وقت پیش سازمان رگولاتوری یه گزارشی منتشر کرد که توش برای اولین بار از چند تا شرکت غیر مخابراتی اسم برده شده بود و بهشون اخطار توقف فروش داده بود. اوه اوه، آقا این گزارش خیلی کوتاه که منتشر شد، یعنی بلوایی به پا شد و اعتراض پشت اعتراض نثار رگولاتوری شد.

رگولاتوری هم صداش در نیومد. اما این ماجرا تموم نشد تا این که وزیر ارتباطات در گفت و گو با روزنامه دولت (ایران) گفت: "من این خبر را زمانی که در سفر بودم شنیدم، اما بلافاصله تماس گرفتم تا به فردی که تنها بر اساس یک گزارش این مصاحبه را انجام داده تذکر بدهند و از مدیر کل روابط عمومی ‌وزارتخانه نیز خواستم با اپراتورهایی که از آنها نام برده شده بود تماس داشته باشند و از جانب من عذرخواهی کنند."

توجه داشته باشید که به فردی که معلوم نشد کی بوده به خاطر تنها یک گزارش که معلوم نبود چی بوده، تذکر داده شده و بعد هم روابط عمومی وزارت ارتباطات به تک تک شرکت‌هایی که ازشون نام برده شده، زنگ زده و گفته از اتفاقی که رخ داده پوزش می‌طلبیم.

همینجا بگم که فرهنگ عذرخواهی بابت بروز اشتباهات اصلا چیز بدی نیست، اما خب بعد از این عذرخواهی خیلی حرف و حدیث راه افتاد. اول این که اون گزارشه چی بوده و چطوری تهیه شده بوده که توش مشخص شده بعضی از این شرکت‌های اینترنتی کم‌فروشی کردن؟ دوم این که مگه چندین گزارش باید تهیه بشه که به یک شرکت تذکر داده بشه؟ سوم این که مگه گزارش هشدار باید یک بار هم توسط وزیر ارتباطات دیده و هماهنگ بشه؟ چهارم این که یعنی گزارش‌های مکرر قبلی در مورد هشدار به شرکت‌های مخابراتی با دستور وزیر اطلاع‌رسانی می‌شده؟ پنجم این که اگه هشدارهای قبلی هم بر اساس تنها یک گزارش داده شده بوده باشه، چی؟ ششم این که یعنی ممکنه هشدار به بعضی شرکت‌های اینترنتی رسانه‌ای میشه و بعضی‌ها نه؟

البته که به هیچ کدوم از این سوالا پاسخی داده نشده و البته نخواهد هم شد، اما خب ذهن ملت از این سوالات که پاک نمی‌شه.

می‌دونم چیزی برای خندیدن تو این مطلب وجود نداشت، اما همه چیز هم خب قرار نیست خنده‌دار باشه. اصلا کی گفته من باید هی حرف خنده‌دار بزنم!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">