ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آرشیو اینترنتی صداوسیما راه اندازی شد

| دوشنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما گفت: پورتال ایران سیما برای ارایه برنامه‌های آرشیو دیجیتالی رادیویی و تلویزیونی بر روی بستر اینترنت به صورت آزمایشی فعال شد.
" مهدی افراسیابی" در گفت و گو با ایرنا افزود: این پورتال در آینده‌ای نزدیک با کاربردهای الکترونیکی به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.
وی اظهار داشت: آدرس اینترنتی این پورتال به نشانی ‪WWW.iransima.ir‬ بوده و کاربران می‌توانند برنامه‌ها را که یک آرشیو یک ماهه از برنامه های پخش شده صدا و سیما می‌باشد در این پورتال برنامه‌ها را مشاهده کنند.
وی ادامه داد: در فاز اول راه اندازی پورتال ایران سیما موسیقی‌های آرشیو صداو سیما، بازی ، وبلاگ، سرگرمی و اخبار، حداقل امکاناتی است که بر روی این سایت وجود خواهد داشت.
وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی پورتال ایران سیما (برنامه‌های آرشیو دیجیتال صدا و سیما) ارایه محتوای فارسی بر روی بستر اینترنت بوده است.
افراسیابی گفت: این محتواها به طور کامل در ایران میزبانی می‌شود و ما هیچ گاه از میزبانی سایت در خارج از کشور استفاده نکرده‌ایم.
معاون فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما گفت: در فاز دوم پورتال ایران سیما سایر کاربردهای الکترونیکی نظیر خرید و فروش و آموزش الکترونیکی و ارایه خدمات دولت الکترونیک نیز به تدریج ارایه خواهد شد.
افراسیابی بیان داشت: برای راه اندازی رسمی این پورتال یک میلیارد تومان هزینه نیاز است که بخشی از آن تاکنون صرف و استفاده شده است.
وی اذعان داشت: همچنین همزمان با راه اندازی رسمی این پورتال طرح ارایه ‪ Video On demand(‬فیلم بر حسب تقاضا) را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات در حال آماده‌سازی هستیم تا مردم بتوانند برنامه‌های در خواستی خود را از طریق شبکه اطلاع رسانی مشاهده کنند.
وی گفت: مشاهده این برنامه‌ها از طریق سوئیچ‌های ‪ ) ADSL‬اینترنت پر سرعت) ممکن است زیرا خطوط تلفن عادی تا حداکثر ‪ ۵۶‬کیلوبایت می‌باشد که با این سرعت دریافت ‪ Video‬ممکن نیست و ‪ ۵۱۲‬کیلوبایت نیاز است.
وی ادامه داد: کسانی که علاقه مند به استفاده از این خدمات هستند یا از طریق تماس اینترنتی، نامه و یا ‪ ) SMS‬پیام کوتاه تلفن همراه) به صدا و سیما می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

  • ۸۴/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">