ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمادگی مجلس جهت تدوین سند فناوری اطلاعات

| دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۰۴:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد جهت تدوین سند بالادستی فناوری اطلاعات و ارتباطات با بکارگیری نخبگان این بخش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را یاری دهد.

به گزارش موبنا دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که میزبان دکتر رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه وی در مرکز پژوهش‌ها بود، با بیان این مطلب بر انجام آسیب شناسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش بالادستی، تاکید کرد و گفت: در زمینه استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز به فرهنگ سازی داریم تا گامی در جهت توسعه کاربردی برداریم.

درهمین حال دکتر رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در سخنانی با بیان اینکه زینت کشور ما منابع زیرزمینی و نفت نیست، اظهار داشت: رویکرد کشورهای پیشرفته از رویکرد مبتنی بر استفاده از منابع زیرزمینی به رویکرد مبتنی بر دانش تغییر یافته که این مهم نیز با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شده است.

وی افزود: گرچه در این زمینه کشورمان کارهایی انجام داده و به پیشرفت هایی هم دست یافته ولی این پیشرفت ها را کافی نمی‌دانیم بنابراین جهت بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به یک سیاست گذاری منسجم برای تدوین یک سند اجتماعی نیازمندیم.

در پایان مقرر شد همایشی در موضوع سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذرماه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شود.

  • ۹۱/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">