ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کارشناس امنیت اطلاعات آنتی‌ویروس " کسپرسکای "(‪ (Kaspersky‬را یکی از گزینه‌های جدید و مناسب برای استفاده کاربران خانگی در ایران دانست.

" مهدی سعادت " روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به تحریمهایی که علیه ایران وجود دارد و شرایط مختلفی مانند سطح دانش کاربران ایرانی و سرعت اینترنت، آنتی‌ویروس روسی " کسپرسکای " می‌تواند به عنوان یک نرم‌افزار مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان داشت: به دلیل تحریمهای موجود امکان به روز کردن و خرید بسیاری از آنتی‌ویروسهایی که محصول کمپانیهای آمریکایی هستند وجود ندارد لذا بهتر است بیشتر از محصولات کشورهایی که با ایران مشکل ندارند استفاده کنیم.

وی درباره آنتی‌ویروس "کسپرسکای" اظهار داشت: این نرم‌افزار محصول کشور روسیه و دارای جایگاه خوبی در رتبه‌بندی آنتی‌ویروسها است و از نظر پشتیبانی و به روز کردن برای کاربران ایرانی مشکلی ندارد.

به گفته وی این نرم‌افزار بیشتر برای کاربران خانگی کاربرد دارد و دارای حجمی حدود چهار مگا بیت است که می‌توان آن را از طریق اینترنت خرید یا نسخه‌های آن را از بازار تهیه کرد.

این کارشناس یادآور شد: با نصب نرم‌افزار ‪ Kaspersky‬بر روی رایانه، سرعت سیستم عامل کاهش چندانی پیدا نمی‌کند و کاربر با حداقل آشنایی با زبان انگلیسی و واژه‌های رایانه‌ای می‌تواند با آن کار کند.

وی وجود گزینه‌های متعدد برای نحوه به روز کردن سیستم(‪ (UPDATE‬و گزارش ویروسها و برنامه‌های مخرب را از مزیتهای نرم‌افزار "کسپرسکای" دانست و گفت: این نرم‌افزار در لایه‌های مختلف فایلها و پوشه‌های اطلاعاتی را بررسی (‪ (SCAN‬می‌کند.

وی گزینه مناسب غیرآمریکایی برای دیوار آتشین(‪ (FIREWALL‬را نرم‌افزار "سکیور پوینت"(‪ (SecurePoint‬محصول کشور آلمان معرفی کرد و ادامه داد: نسخه مخصوص و کم حجم این نرم‌افزار برای کاربران خانگی نیز موجود است.

سعادت حجم نسخه اصلی فایروال ‪ Secure Point‬که بر اساس لینوکس است را دارای حجم حدود ‪ ۱۵۵‬مگا بیت دانست و گفت: این نرم‌افزار بیشتر برای ارتباطات شبکه‌ای مانند ‪ VTN‬کاربرد دارد.

به گفته وی آنتی‌ویروس "اف - پروت "(‪ (F-Prot‬با فایروال ‪SecurePoint‬ همخوانی بسیاری دارد و مدیران شبکه‌ها و دفاتر فنی خدمات اینترنتی می‌توانند این دو نرم‌افزار را به‌عنوان ترکیبی مناسب به کار ببرند.

این کارشناس امنیتی خاطرنشان کرد: امروزه کاربران اینترنت بدون شک برای اتصال به این شبکه نیاز به برنامه‌های ضد ویروس دارند .

وی افزود: مجهز کردن سیستم به برنامه‌های امنیتی هزینه‌بر است اما این هزینه‌های اولیه در مقایسه با هزینه و خسارات ناشی از نفوذ برنامه‌های مخرب بسیار ناچیز است.

سایت اینترنتی شرکت ارایه‌دهنده نرم‌افزار " کسپرسکای " به آدرس ‪ KASPERSKY.COM‬و فایروال "سکیور پوینت" به‌آدرس ‪ SECUREPOINT.DE‬می‌باشد.

  • ۸۴/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">